fbpx
Marketing

Content marketing pentru business-uri mici

Fie cat de mic sau mare business-ul pe care il ai, content marketing-ul poate sa faca minuni pentru tine, in orice domeniu ai activa. A face content marketing inseamna a crea orice tip de continut pe care sa il diseminezi si care sa aduca trafic spre website-ul business-ului tau. Ceea ce inseamna ca este ideal sa ai un website, fie el chiar si de prezentare. Acesta poate sa fie, in timp, popularizat cu diverse sectiuni si informatii de baza pentru audienta la care vrei sa ajungi.

Content marketing nu inseamna doar un tip de continut, ci acesta poate fi impartit in: postari pe social media, blog posts, videouri, infografice si lista poate continua.

Azi iti vorbim despre tipuri de continut si strategii care sa te ajute sa ajungi la audienta interesata de produsele sau serviciile tale si pe care mai apoi sa o transformi in una fidela, care, pe langa ca revine la tine, te si recomanda cunoscutilor.

Incepe un blog

Unul dintre cei mai importanti pasi, pe langa website-ul de prezentare, este sa ai un blog. Continutul postat acolo te ajuta din foarte multe puncte de vedere si este aproape gratis, daca il faci tu sau persoana care se ocupa de comunicare in-house. Lungimea blog post-urilor nu trebuie sa fie una care depaseste 2000 de cuvinte, pentru a nu deveni prea obositor si greu de citit.

Informatiile pe care le poti afisa pe un blog sunt:

  • noutati despre produsul sau serviciile tale;
  • prezentarea istoriei companiei si a angajatilor;
  • noutati din industrie asa cum le vezi tu;
  • interviuri cu membri echipei sau alti experti din domeniu.

Creeaza continut evergreen si updateaza-l la nevoie. Vei vedea cat de eficace este un blog in promovarea afacerii tale.

Construieste o prezenta in social media

Nu toate retelele de social media sunt pentru toata lumea. Fa research si afla unde este audienta ta, ca sa stii mai bine unde sa te pozitionezi. Acest detaliu este unul foarte important atunci cand vine vorba de o strategie de atragere a clientilor noi sau de a tine legatura cu cei vechi.

Doar a avea o prezenta in social media nu este de ajuns, trebuie sa postezi continut in mod constant pentru ca oamenii sa nu uite de tine. Ai o varietate mare de continut pe care poti sa il postezi, asa ca nu ezita sa faci un calendar editorial si sa te tii de el.

Newsletter-ul mai conteaza

Putini oameni de marketing mai folosesc newsletter-ul pentru a vinde, iar acum este momentul tau de glorie: momentul in care poti sa iesi in fata cu informatii utile, nu doar cu material care sa indrume la cumparare. Cei care s-au abonat la newsletter-ul tau vor aprecia asta.

Ai grija insa ca tot cei care s-au abonat in baza ta de date sa isi fi dat acordul pentru acest lucru.

Un alt lucru important este frecventa newsletterelor. Testeaza si acest aspect, iar cand vei ajunge la reteta perfecta pentru tine, aplica-o pentru o perioada de timp. Apoi mai intra in inca un proces de testare si schimba putin strategia, sa vezi daca si gusturile oamenilor s-au schimbat intre timp.

Nu te limita!

Content is king! Asta este or regula de aur care nu va muri niciodata. La fel si creativitatea. Tocmai de aceea este important sa nu te limitezi la unul sau doua tipuri de continut – de exemplu, foto si text. Incearca sa il diversifici si astfel vei iesi din anonimat. Nu uita insa sa adaptezi continutul retelei sociale pe care postezi si vocii pe care ai construit-o de-a lungul timpului.

Totul depinde de creativitatea ta si de resursele pe care le ai disponibile.

Asculta-ti audienta si ofera-i informatia pe care o cauta si de care are nevoie! Creeaza o comunitate in jurul brand-ului tau si rezultatele investitiei se vor vedea de-a lungul timpului.

Articol scris de:

Victor Dulu

Owner @ 247Digital.Net