fbpx
Blog Influencer Marketing

TikTok face un pas spre creatorii de continut

In ultima perioada TikTok se apropie tot mai mult de creatorii de continut si ii ajuta sa incaseze o parte mai mare din veniturile pe care le primesc de la fani.

De data aceasta se doreste ca brandurile sa intre direct in contact cu creatorii de continut, fara ca acestia sa fie reprezentati de agentii. Acest lucru inseamna mai putini intermediari si mai multi bani catre cei care uploadeaza continut pe platforma.

Ce inseamna asta pentru branduri

Sa poata sa aleaga direct cu cine sa colaboreze – fie ca este vorba despre nano-influenceri sau macro-influenceri sau doar creatori de continut care sunt la inceput, insa nu au fost inca descoperiti de catre agentii – pentru branduri este un pas important in crearea unei legaturi cu cei care prezinta interes.

Acest lucru inseamna ca brandurile vor putea ajunge mai usor la cei din generatia Z si mileniali care, desi au un continut bun, nu sunt la fel de scosi in fata ca si influencerii pe care ii vedem peste tot.

Astfel le face treaba mai usoara persoanelor care lucreaza in comunicare si care nu vor mai trebui sa negocieze fee-uri cu agentii, ci vor putea sa le scrie direct creatorilor de continut.

Pe de alta parte, si acestia din urma vor putea sa apeleze la branduri si sa le arate o mostra din ceea ce ar putea sa faca pentru ele.

Da, suntem constienti ca acest lucru elimina din schema agentiile de influencer marketing si nu numai, insa ele vor avea in continuare de lucru pentru celelalte retele sociale si pentru comunicarea offline.

Scopul TikTok si Branded Mission

Aceasta miscare de la TikTok se numeste branded mission.

TikTok incepe sa devina, incet-incet cea mai importanta retea sociala, cu ajutorul problemelor pe care celelalte le intampina in ultima perioada.

Branded mission pentru afaceri:

  • pot sa isi mareasca partea de comunitate care se implica in campaniile lor active in orice moment;

  • le da libertatea creatorilor de continut sa gandeasca ce vor sa puna in practica;

  • au posibilitatea de a descoperi singuri noi persoane din care sa le aleaga pe cele cu care isi doresc sa lucreze.

Branded mission pentru creatorii de continut:

  • trebuie sa fie majori – sau sa aiba peste 18 ani, depinde de tara in care se afla – si sa aiba mai mult de 1000 de followers pe platforma;

  • cei care vor fi selectati de branduri vor avea parte si de o crestere de trafic;

  • li se da posibilitatea sa isi puna creativitatea in valoare;

  • concurenta intre acestia va creste mai tare datorita posibilitatii de a fi remarcati de catre afaceri de pretutindeni.

Aceasta posibilitate pe care TikTok o ofera atat brandurilor, cat si creatorilor de continut poate sa fie uneori o adevarata provocare pentru ambele parti.

Pentru branduri deoarece trebuie sa fie mereu cu ochii pe platforma si sa faca un research de care pana acum se ocupau agentiile – asta inseamna mai mult de lucru pentru persoanele din comunicare sau chiar infiintarea unui job nou in companie.

Pentru creatorii de continut sa isi aleaga cu atentie afacerile pentru care vor sa lucreze, deoarece trebuie sa se alinieze in primul rand valorilor acestora si stilului lor de viata. Daca, de exemplu, esti iPhone si Mac user, degeaba vei face reclama unor deviceuri care functioneaza cu Android, pentru ca nu vei fi credibil.

Abia asteptam sa vedem ce va iesi din aceasta provocare atat pentru afaceri, cat si pentru content creators!

Articol scris de:

Victor Dulu

Owner @ 247Digital.Net