fbpx
Marketing

6 metode prin care sa te folosesti de pop-ups

Pop-up-urile sunt acele ferestre pe care toata lumea le uraste si le inchide odata ce apar pe ecran. Insa tot pop-up-urile sunt acel instrument de marketing care converteste de la 3% la 9% vizitatorii de pe un site in clienti.

Asadar, chiar daca sentimentele cu care ne gandim la acest tool sunt diverse, haide sa iti spunem cum poti sa profiti la maximum de el si sa il transformi in ceea ce concurenta ta nu a reusit sa faca pana acum: instrumentul de marketing care iti va aduce vanzari in moduri la care nu te gandeai pana acum tocmai pentru ca nu ii stiai adevaratul potential.

6 metode prin care sa faci pop-up-urile de pe site mai atractive

Venim in ajutorul tau si iti spunem sase metode prin care sa te folosesti de pop-ups si sa le faci sa lucreze in avantajul tau. Desigur, poate nu toate se vor potrivi profilului tau de business, insa iti recomandam sa testezi ce ti se potriveste si ce anume iti aduce avantaje.

1. Pune-le in context

Alege bine pagina pe care doresti sa plasezi un pop-up: nu cere date personale atunci cand cineva este la inceput cu lectura paginii de privacy policy sau terms and conditions. Cere-le date personale atunci cand sunt gata sa iasa de pe site si au petrecut ceva timp acolo, in asa fel incat sa iti dai seama daca este de interes pentru ei continutul pe care il ai.

De la inceputul folosirii pop-up-urilor si pana acum au aparut multe instrumente care iti dau voie sa customizezi experienta oamenilor pe site si sa lasi sa apara pop-up-ul doar anumitor vizitatori/ doar cand sunt pe o anumita pagina/ ora sau perioada din zi in care sa apara.

Cu atatea personalizari la indemana, e mai greu sa dai gres cu afisarea pup-up-ul pe site.

2. Timing is key

Asa cum spuneam si in paragraful de mai sus, timpul la care alegi sa afisezi un pop-up va face jumatate din minunea conversiei. Asta pentru ca acesta este diferit pentru fiecare site in parte, dar chiar si pentru fiecare pagina in parte.

Important este sa nu il afisezi de indata ce vizitatorul a intrat pe site. Acest lucru il va enerva cel mai tare, iar daca butonul de exit nu este la vedere, poti sa fii sigur ca acea persoana va iesi de pe site-ul tau si il va evita de cate ori va avea ocazia. Asta inseamna ca ai pierdut instant un posibil cumparator al produselor sau serviciilor tale.

Ia-te dupa datele din Google Analytics atunci cand vine vorba de timing-ul in care sa afisezi un pop-up. Ele te pot ajuta sa intelegi mai bine comportamentul celor care ajung sa iti viziteze site-ul.

3. Fii diferit

Stim, acesta este un indemn pe care il auzi mereu atunci cand vine vorba de comunicare. Este la fel si in cazul pop-up-urilor: incearca sa le dai celor carora le afisezi o informatie nu banala – „Inscrie-te aici sa primesti newsletter-ul nostru”/ „Aici gasesti un cod de discount”. Nu zicem ca acestea nu ajuta, insa suntem siguri ca poti mai mult de atat. Produsul sau serviciile pe care le oferi tu le stii cel mai bine, iar cel care a ajuns pe site-ul tau are nevoie de ele.

Scoate in evidenta un atu pe care concurenta ta inca nu l-a descoperit si fa-l cat mai vizibil. Asa vei cuceri audienta!

4. Ai grija cat ceri

Datele personale sunt un subiect din ce in ce mai tabu, iar lumea se fereste sa le lase pe toate gardurile, cum poate faceau pana acum cativa ani. Este la fel si in cazul pop-up-urilor care cer multe informatii de la cei la care ajung: nume, prenume, e-mail, numar de telefon, numar la pantof etc. Asta pe langa timpul necesar pentru completarea acestor date.

Incearca sa ceri esentialul – e-mail-ul – si nu de la inceput. Du-i spre o pagina unde le oferi informatii valoroase, iar mai apoi, daca vor sa afle si mai multe, invita-i sa-ti lase adresa de e-mail unde vei putea comunica de acum incolo.

5. Fa-le prietenoase cu orice device

Se stie deja ca Google sanctioneaza website-urile care nu sunt mobile friendly. Iar in acest caz este bine ca si pop-up-urile sa fie la fel: nu le face mari cat pagina si cu un buton mic de exit, care de-abia poate fi atins, pentru ca vei enerva pe multa lume. Fa-le direct proportionale cu ecranul si vei castiga mai multa admiratie.

6. Testeaza

Un alt principiu din marcomm care se potriveste si in acest caz este: testeaza! Testeaza! Testeaza!

Sunt atatea metode prin care poti face asta cu fiecare pop-up pe care il afisezi incat este si pacat sa te legi de o singura varianta.

Daca ceva nu a mers bine, incearca alte metode si, intr-un final, vei vedea ca vei reusi sa convertesti. Daca ceva merge bine, vezi cum poti sa faci sa mearga si mai bine. In acest fel doar vei putea sa evoluezi!

Suntem curiosi ce strategie vei adopta atunci cand vine vorba de pop-ups si asteptam raspunsul tau in comentarii. 

 

Articol scris de:

Victor Dulu

Owner @ 247Digital.Net