Cum se tine contabilitatea unui SRL?

Cand vine vorba de a fi propriul sef, cei mai multi aleg sa isi buna bazele unei afaceri proprii, incat, in Romania cele mai cunoscute forme de proprietate juridica sunt SRL-urile si PFA-urile, care nu necesita un capital initial foarte mare.

Parcurgand toate etapele de infiintare de la alegerea numelui, la obtinerea formei juridice, pana la locatie, contracte cu furnizorii si in cele din urma desfacerea si politica de promovare, ajungem la etapa in care avem nevoie ca cineva sa se ocupe de ceea ce reprezinta resursele noastre banesti.

Desi se spune ca un PFA are nevoie doar de tinerea unei evidente contabile primare, un SRL necesita o contabilitate de gestiune si una in parida dubla, pentru ca au mai multe elemente de activitate care presupun salarizare, resurse umane si documente financiar contabile.

Expertii spun ca atunci cand decidem  sa optem pentru forma de SRL trebuie sa luam in considerare cateva aspecte care  tin de o contabilitate in Bucuresti menite sa asigure o desfasurare mai buna a activitatii intreprinse. Ce luam in considerare cand optam pentru a tine contabilitatea unei societati cu raspunderi limitate?

Contabilitatea unei societati cu raspundere limitata
  • ne asiguram ca persoana sau firma care ne va tine contabilitatea este acreditata si detine o diploma cu drepturi depline privind apartenenta ca membru CECCAR;
  • ne asiguram ca persoana sau firma respectiva are suficienta experienta, incat sa observam daca detine un portofoliu de clienti, pentru care ulterior putem cere recomandare. Pentru cei care isi desfasoara activitatea online, este un principiu vital sa comunice cu alte societati care au domeniu de activitate asemanator si care pot oferi detalii in ceea ce priveste o contabilitate online;
  • trebuie sa ne asiguram ca vom comunica mereu cu persoana care ne va tine contabilitatea, pentru a fi in fiecare clipa la curent cu noutatile Codului Fiscal si cu schimbarile acestuia;
  • nu trebuie sa uitam nici de flexibilitatea serviciilor care ne sunt oferite si pentru care platim, incat acesta trebuie sa se adapteze nevoilor noastre, in masura in care nu se incalca legea;
  • ne asiguram ca partea financiara este un element care se poate negocia, pentru ca avem libertatea de a compara tarifele cu alte firme sau persoane pricepute in acest domeniu;
  • trebuie sa colaboram cu acele persoane care ne inspira incredere si in care putem aplica principiul confidentialitatii si securitatii documentelor financiare are societatii.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *