fbpx
Blog Business Marketing

Foloseste-te de emailuri ca sa vinzi mai mult

Ai ajuns aici pentru ca activezi in domeniul e-commerce si stim cu totii cat de multe si la tot pasul sunt provocarile de care ai parte zi de zi.

Exista anumiti metrici de care sa tii cont atunci cand calculezi succesul unei campanii sau pe al companiei la o perioada de timp stabilita.

Unul dintre acestia este AOV sau average order value sau suma pe care un client o cheltuie in momentul in care plaseaza o comanda.

Acesta este important deoarece vei putea sa iti dai seama care sunt produsele cu preturile cele mai atractive si care este puterea de cumparare a publicului tau tinta.

De ce conteaza AOV

AOV te va putea ghida de-a lungul vietii afacerii tale, spunandu-ti ce strategii de comunicare sa ataci si cum sa dai preturile produselor. Acesti doi pasi importanti conteaza deosebit de mult atunci cand vorbim despre incasari si, la urma urmelor, despre profit.

Cu cat acesta este mai mare, cu atat si profitul este mai mare.

Un AOV mai mare inseamna si eforturi financiare mai mici pe partea de comunicare. Iar cum poti sa cresti acest metric cu ajutorul email marketingului:

  • personalizeaza recomandarile de produs in functie de ceea ce clientii au cumparat deja de la tine;

  • segmenteaza audienta in asa fel incat sa le arati ca iti doresti sa creezi o relatie cu ei si sa le cunosti mai bine preferintele;

  • testeaza mai multe tipuri de copy, vizualuri si produse in emailuri pentru a vedea care sunt mai pe placul clientilor.

5 sfaturi despre ce informatii sa trimiti in emailuri

Inainte sa testezi sa vezi ce informatii prind mai bine publicului tau, iti oferim si noi 5 sugestii despre cum sa ii abordezi pentru a creste AOV si a te putea bucura de faptul ca le indeplinesti dorintele si sa te bucuri de profit in acelasi timp.

1. Creeaza pachete de produse

Pentru a scoate in evidenta atat produsul deja cumparat, cat si pe cele adiacente, care ii vor face clientului viata mult mai usoara, poti sa creezi pachete de produse complementare, cu preturi speciale, mai mici decat daca ar fi achizitionate separat.

2. Transport gratuit la trecerea peste o anumita suma

Multe companii ajung sa foloseasca aceasta metoda, deoarece daca clientul este super aproape de pragul care ii ofera transport gratuit, va mai adauga in cos si alte produse pentru a profita de acest beneficiu.

Aceasta tactica ajuta deoarece oamenilor le plac lucrurile gratis, chiar daca, la urma urmei, ajunga sa plateasca pentru acest privilegiu.

3. Personalizeaza recomandarile

In functie de achizitiile deja facute de pe site, poti sa personalizezi recomandarile trimise pe e-mail pentru alte produse care sa le usureze viata sau sa le improspateze garderoba.

Pe langa recomandari, poti sa le oferi si transport gratuit pentru atingerea unui prag sau daca plaseaza comanda intr-o anumita perioada de timp alaturi de un discount si un sfat sa ii ajute sa ia decizia mai usor.

4. Reaminteste-le celor care au lasat produse in cos sa le cumpere

Multe persoane – din si mai multe motive – abandoneaza cosurile de cumparaturi si uita sa se mai intoarca la ele.

Tocmai de aceea este bine sa le dai un reminder si sa le amintesti de produsele pe care voiau sa le cumpere si, mai mult decat atat, sa le dai si un discount sau un produs complementar alaturi de cel original pentru a ii ajuta sa faca achizitia mai repede.

5. Fa upselling

La fel ca produsele complementare si pachetele de produse, sa faci upselling inseamna sa vinzi si celor care inca nu ti-au fost clienti si pe care ii inviti sa le alature bazei tale de date.

Atata versiuni mai vechi ale produsului si cum acesta a evoluat in functie de feedbackul primit; arata produse complementare si cum acestea ii pot ajuta pe clienti.

Upsellingul functioneaza si ca retargheting pentru cei care au interactionat cu tine si ti-au lasat adresa de e-mail.

Adauga valoare fiecarui email pe care il trimiti, fie ca este vorba despre vanzari sau despre informare.

Cei care le primesc vor aprecia acest lucru si vor cumpara cu mai mare placere de la tine atunci cand vor vedea beneficiile pe care le oferi si mai ales faptul ca nu incerci mereu sa le vinzi ceva, ci le oferi informatii si experiente.

Articol scris de:

Victor Dulu

Owner @ 247Digital.Net