fbpx
Blog Ecommerce

Largeste orizonturile in e-commerce

Daca pana acum cativa ani a vinde doar de pe site sau doar din social media era regula, azi obiceiurile de cumparare s-au schimbat si astfel fiecare business ar trebui sa se orienteze de la un singur canal la mai multe.

Asadar, daca si tu ai un business in e-commerce ai ajuns la locul potrivit, pentru ca azi iti spunem de ce trebuie sa iti largesti orizonturile si sa te adresezi atat celor care cumpara de pe site, din social media sau de pe platforme de marketplace precum eMag, elefant.ro, Vivre.ro, OLX sau Cel.ro.

Nu mai vinde doar pe un singur canal

Asa cum am spus si in randurile de mai sus, chiar daca vanzarile au mare succes chiar si dintr-un singur canal, nu inseamna ca nu trebuie sa te adresezi si publicului care nu ajunge pe respectivul canal.

A avea business-ul prezent pe mai multe canale inseamna batai mai mari de cap, insa si un reward mai mare atunci cand vine vorba despre awareness si vanzari, pentru ca acesta este scopul final al oricarui business.

Se intampla ca unele reguli sau algoritmi sa se schimbe peste noapte si sa impacteze vanzarile tale daca acestea sunt concentrate pe un singur canal. Fiind prezent in mai multe locuri, sansele de a nu vinde nimic din diverse motive scad spre zero. Acesta este doar unul dintre avantajele pe care vanzarile pe mai multe canale le are.

La noi vremuri, noi instrumente de vazare

Adaptabilitatea trebuie sa fie unul dintre punctele cheie ale business-urilor pentru a putea creste si a se dezvolta armonios.

Insa a fi prezent pe mai multe canale inseamna a respecta regulile lor si a fi la curent cu toate schimbarile care survin, asadar a fi atent la noutatile pe care le trimit celor inscrisi pe platformele respective pentru a fi la zi cu modificarile si a lua actiunile necesare din acest punct de vedere.

Sunt multe detalii care difera de la o platforma la alta si cu care trebuie sa fii la curent: notificari, confirmarea comenzilor, stocarea datelor cu caracter personal. Insa toate acestea merita timpul investit si recompensele vor fi mai mari decat te astepti.

Abordari diferite pentru canale diferite

In manualul de branding pe care ar trebui sa il ai si speram ca il ai trebuie setat tonul vocii pentru brand-ul pe care il reprezinti. Acesta trebuie sa fie unitar fie ca vorbim despre site, reclamele in online sau offline si toate canalele de comunicare si vanzare in general.

Ce nu trebuie sa uiti insa este sa il adaptezi in functie de canalele pe care esti prezent – si aici iarasi ne referim la cele de vanzare si comunicare. Targeturile sunt diferite si la fel si limbajul sau tipul de continut. Ceea ce postezi pe Instagram va fi diferit de ceea ce postezi pe YouTube si TikTok atat datorita tipului de format pe care il are fiecare platforma, cat si a audientei pe care o gasesti pe fiecare retea in parte.

Abordarile trebuie sa fie diferite, insa tonul vocii este bine sa fie acelasi. Nu este o treaba usoara, dar cine a spus ca a avea un business in general ar fi?

Important este ca lumea sa iti recunoasca brand-ul in orice imprejurare si sa ai cat mai multe vanzari, indiferent de canalele pe care esti prezent – doar sa nu existi pe unul singur.

Indiferent de canalele pe care te afli, si mai importanta este experienta pe care clientii o au cu brand-ul tau si cu produsele pe care le comercializezi. Atata timp cat acestea exceleaza, vei putea fi sigur ca se vor intoarce mereu si te vor recomanda si prietenilor. 

Articol scris de:

Victor Dulu

Owner @ 247Digital.Net