fbpx
Blog Business Marketing

7 tipuri de e-mail pe care sa le trimiti

Atunci cand incepi sa ai o relatie cu un posibil cumparator este bine sa o intretii si sa nu incerci mereu sa faci o vanzare, ci mai degraba sa il ajuti sa isi dea singur seama ca este necesar sa cumpere de la tine pentru a-si imbunatati viata.

Azi iti vorbim despre 7 tipuri de e-mailuri pe care sa le trimiti celor care s-au abonat la lista ta pentru a-i ajuta sa nu uite de tine si de produsele tale. Un posibil client poate sa aiba diverse tipuri de interactiune cu tine, in functie de momentul in care se afla pe funnel: sa fi intrat pe site si sa-si faca un cont; sa fi adaugat ceva in cos fara sa comande; sa se fi abonat la baza de date sau chiar sa fi comandat deja de la tine profitand de un discount.

E-mailul poate fi folosit pentru a tine legatura cu ei nu doar pentru vanzari, ci si pentru a-i informa sau educa. Astfel relatia va continua intr-un mod natural si posibilul cumparator va dori sa o mentina activa versus sa se dezaboneze de la baza ta de date.

Sunt aceste lead nurturing e-mails de efect?

Studiile arata ca da. 99% dintre cei care au o adresa de e-mail o verifica de cateva ori pe zi, uneori este chiar primul lucru pe care il fac dimineata de dimineata.

Secretul sta intr-un titlu atractiv, care sa ii faca sa deschida e-mailul de la tine din toata marea de mesaje pe care le primesc zilnic.

Pentru a crea lead nurturing e-mails trebuie sa creezi o strategie pe care sa o urmezi cu fiecare segment al bazei de date pe care o aduni. Ordinea o alegi in functie de pasul la care se afla cei din baza de date si la partea de copy poti sa fii cat de creativ doresti.

Tipuri de e-mailuri pe care sa le trimiti

In aceasta grupa a e-mailurilor de tip nurturing intra mai multe tipuri, iar despre 7 dintre ele iti vom vorbi in articolul de azi.

1. Ofera-le valoare

Atunci cand cumpara de la tine – fie ca vorbim despre produse sau servicii – oamenii se asteapta sa fii un expert in domeniul in care activezi. De aceea trebuie sa le trimiti e-mailuri in care sa le oferi sfaturi despre cum pot sa isi imbunatateasca viata folosind produsul tau sau un concept legat de acesta.

Ofera-le o invatare continua si ei vor fi fericiti sa citeasca e-mailurile de la tine cu aceeasi placere de fiecare data.

2. Concentreaza-te pe un subiect

Stim ca de multe ori ai foarte multa informatie de transmis si ca ai vrea sa o compresezi pe toata intr-un e-mail. Acest lucru insa poate sa te incurce mai tare decat sa te ajute.

De aceea iti recomandam sa te concentrezi pe un singur subiect in fiecare e-mail, chiar daca asta inseamna sa creezi campanii mult mai des decat daca ai vorbi despre 5 topicuri intr-un singur e-mail.

3. Fii concis

Daca e-mailul tau este foarte stufos, ai toate sansele ca cititorii sa il scaneze doar sau sa citeasca partea de la inceput.

Cel mai sigur este sa scrii e-mailuri scurte, de pana in 125 de cuvinte, in care sa incluzi linkuri pentru cei interesati sa afle mai multe despre subiectul de interes.

4. Asigura un flow natural al e-mailurilor

Asa cum gandesti o strategie de social media sau de blog posturi care sa fie cat mai naturala posibil, la fel trebuie sa faci si cu e-mailurile de nurturing.

Dupa ce primul pas a fost facut – abonarea la baza de date – poti sa trimiti mesaje informative, apoi informative si cu un call to action sa downloadeze un e-book sau sa participe intr-un free trial al produsului. Lucreaza indeaproape cu echipa de vanzari si stabiliti ce inseamna mai precis o conversie pentru fiecare moment in care se afla prospectul pe funnel.

5. Testeaza e-mailurile

Pentru ca nu ai de unde sa stii intotdeauna ce prinde la fiecare audienta, iti recomandam sa testezi texte, imagini, titluri si tot ce tine de continut. In functie de ce prinde mai bine poti sa continui sa faci la fel sau chiar sa imbunatatesti.

Daca in urma campaniilor observi dezabonari constante de peste 5% atunci este momentul sa faci o schimbare si sa regandesti strategia.

6. Personalizeaza e-mailurile

Constienti fiind ca e-mailurile sunt trimise la o baza de date, cei care le primesc tot se bucura cand vad ca sunt personalizate si mai ales atunci cand raspund nevoilor lor. Pentru ca atunci cand spunem personalizare ne referim mai ales la mesajul transmis, care sa fie in concordanta cu timelineul relatiei pe care acesta o are cu tine: este la al doilea e-mail pe care il primeste sau la unul dupa o a treia achizitie?

Fii atent la aceste detalii care te vor scoate cu singuranta in evidenta fata de concurenta.

7. Fii consistent

Niciodata nu trebuie sa uiti ca brandul tau are o voce si un ton. Pe acestea trebuie sa le folosesti si pe site, si in social media si la fel si in e-mailurile pe care le trimiti.

Consistenta este cheia unui branding puternic, iar multi uita de asta. Fii tu cel care este atent la detalii si nu vei regreta!

Articol scris de:

Victor Dulu

Owner @ 247Digital.Net