Radioul – un supravietuitor

Radio modernizat

Inainte de internet si televiziune, mediul prin care oamenii aflau informatii noi sau ascultau muzica noua era radioul. Familia se aduna in jurul acestuia si ascultau stirile sau noua melodie Andrews Sisters. Prima data oamenii au fost luati de sub vraja radioului cand filmele difuzate la cinema au inceput sa se bucure de popularitate; tot in aceste cinematografe se difuzau si stiri. La declinul usor al radioului a contibuit si lansarea albumelor/discurilor single – oamenii nu mai trebuiau sa asculte ore intregi radio, sperand ca vor auzi melodia noua, avand-o acum pe disc.

Adevaratul rival al radioului a fost televiziunea, care a luat avand in anii 1950-1960. Acum, oamenii nu numai ca puteau sa auda stirile, dar puteau sa-i si vada pe cei care le aduc vestile in casa, iar serialele si emisiunile au devenit mai usor de urmarit – si sa nu mai spunem, mai atractive. Iar, cu inventia televiziunii color, soarta radioului parea pecetluita.

Insa nu a fost asa. Desi lumea cumpara acum discuri, mergea la cinematograf sau statea acasa pentru a se uita la diferite emisiuni, radioul a continut sa aiba o audienta mare. Chiar si cu avantul internetului din ultimii, radioul inca este puternic – diferenta fiind ca numarul de ascultatori clasici FM pe radio este in scadere, crescand insa numarul celor care asculta radio online. Si, pana la urma, acesta tot radio este.

Majoritatea clasamentelor din lume inca folosesc o combinatie intre vanzari si difuzari radio pentru a stabili ce loc obtine fiecare piesa saptamanal. Marea Britanie face exceptie. Aici, cel mai ascultat radio este BBC Radio 2, avand o audienta alcatuita din aproximativ un sfert din populatia tarii. In Statele Unite, peste 90% dintre locuitori asculta radio. Probabil nici in Romania cifrele nu sunt mici. Desi stiu putini oameni care ar putea sa spuna ca asculta radio, sunt multi care o fac, chiar si involuntar. Daca mergi intr-un magazin, sunt sanse destul de mari sa auzi un radio pe fundal, mai rar un playlist organizat de altcineva.

Daca esti la birou, de obicei se asculta un radio, pe fundal. In masina, daca nu ai timp sa faci un CD, asculti radio. Cand esti la magazin, auzi un radio pe fundal. Daca esti artist si vrei ca lumea sa-ti stie noua lansare, trebuie sa ajungi la radio. In plus, mereu trecem printr-o etapa de melancolie fata de anumite perioade – iar radioul a facut parte din toate.

Concluzia este ca radioul este un supravietuitor, un fel de Madonna sau Cher al metodelor de comunicare – fie ca iti place sau nu, cineva tot il mai asculta si nu va disparea niciodata.бесплатный анонимайзер любых сайтовоформить кредитную карту любого банкаmerit otel casinocasino royale film

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *