fbpx
Blog

Adevarul din spatele site-urilor gratis

O vorba din popor spune ca daca ai parte de ceva gratis in vanzari si nu numai inseamna ca tu esti produsul. Si nu o data s-a demonstrat ca acest lucru este mai mult decat adevarat.

In timpul pandemiei tot mai multe business-uri au trebuit sa treaca in online si astfel s-au deschis tot mai multe magazine de acest fel. In acelasi timp au aparut sau s-au dezvoltat cam tot atatea platforme care spun ca poti sa iti creezi un magazin online gratis. Insa acest cuvant ”gratis” este foarte interpretabil, mai ales ca vorbim despre costuri ascunse pe care le descoperi o data ce incepi procesul de construire a afacerii tale in e-commerce.

De ce nu exista gratis in e-commerce

Atunci cand vorbim despre website-uri si faptul ca sunt gratis trebuie sa ne gandim in primul rand la timpul celor care lucreaza la ele si deja se aduna o suma de bani – fie ca faci chiar tu research sau ai angajat pe cineva sa faca asta pentru tine.

Iata si alte cheltuieli la care probabil nu te-ai gandit atunci cand ai facut planul pentru deschiderea unui magazin online:

  • hostingul costa chiar daca alegi ca de acesta sa se ocupe cei de la care ai cumparat platforma sau vrei tu sa alegi un provider despre care ai auzit doar de bine.
  • pentru numele domeniului vei vrea sa pui ceva bani deoparte, pentru ca acesta sa nu fie unul foarte lung, pe care lumea il va tine cu greu minte sau deloc; sau sa fie unul care nu te reprezinta pe deplin;
  • atunci cand vorbim despre procesarea platilor online, fiecare platforma care se ocupa cu asta iti va cere o anumita suma pentru serviciul pe care ti-l ofera. Procentul nu este neaparat foarte diferit, insa trebuie sa o gasesti pe aceea care iti acopera nevoile in functie de business;
  • exista multe teme gratis, insa daca vrei una care sa ti se potriveasca cu adevarat, cel mai probabil va trebui sa o platesti pentru a o putea customiza pe gustul tau;
  • certificatul SSL este imperios necesar atunci cand lucrezi cu plati online, pentru ca acesta ofera credibilitate site-ului.

Odata cu trecerea timpului si dezvoltarea magazinului online, unele sume vor ramane aceleasi, insa altele vor urca, in functie de necesitati. Asa ca noi iti oferim cateva solutii pentru a te pune pe picioare la inceput fara taxe extraordinar de mari in plus, pe care le poti amortiza.

Solutii pentru magazine online

Exista, cel putin pentru momentul de inceput al unui business in e-commerce cateva solutii care te pot scapa de cateva batai de cap, pana iti dai seama cu ce se mananca si daca acesta este potrivit pentru tine. Unele dintre ele vor costa putin mai mult, insa vin cu beneficii pe termen lung. Altele insa vor fi mai ieftine, dar te poti astepta ca dupa o anumita perioada sa trebuiasca sa investesti in altceva.

1. Sa investesti in hosting-ul personal

Poti sa iti cumperi un server care sa fie doar al tau si sa faci ce vrei cu el, mai ales pe termen lung. Astfel nu vei depinde de nimeni altcineva atunci cand vine vorba despre modificari si poate ai prieteni care sa te ajute cu partea tehnica sau, daca nu, sa platesti o agentie sau un freelancer care sa faca asta pentru tine. In acest fel vei avea control si asupra datelor celor care au cont pe site si privacy-ul va creste.

2. Solutii SaaS

Acestea sunt doar pe jumatate ale tale – adica platesti pentru ele, dar atunci cand vrei sa te muti la o alta solutie va trebui sa treci prin anumite procese pentru a face acest lucru.

3. Marketplace

Marketplace-ul este perfect daca esti la inceput de drum si nu ai bani sa investesti intr-o platforma de e-commerce dar este, in acelasi timp, cel mai putin personal, pentru ca nu il vei putea customiza dupa bunul plac, ci va fi mai degraba un agregator de produse din mai multe locuri.

In functie de punctul la care se afla business-ul tau in momentul in care citesti acest articol poti sa alegi una dintre variantele de mai sus care ti se potrivesc cel mai bine.

Tine minte: nimic nu este gratis atunci cand doresti sa faci o treaba ca la carte. Intotdeauna vor exista costuri mai mult sau mai putin ascunse, asa ca decizia trebuie sa o iei in functie de stadiul business-ului tau si perspectivelor tale pe termen mediu si lung.

Articol scris de:

Victor Dulu

Owner @ 247Digital.Net