fbpx

Tehnologia se schimba zi de zi si acest lucru nu poate fi contestat. Pretentiile oamenilor se schimba si acest lucru nu poate fi contestat. Shoppingul online se schimba si acest lucru nu poate fi contestat.

Luand in vedere acesti trei factori – cel putin – este normal ca la un moment dat sa apara o noua metoda de plata pe langa cele care sunt acum: cash, online cu cardul, online in rate etc.

Gandeste-te la viitorul care inseamna spatii virtuale si felul in care oamenii vor interactiona in interiorul acestora si cum brandurile se vor adapta acestei schimbari.

Metaverse nu este un termen pe care cei de la Facebook & co. l-au scos la suprafata, ci acesta exista inca din anii 90 si se refera la un univers in care lumea poate sa interactioneze cu ajutorul avatarelor si lumea reala interactiona cu cea virtuala.

De exemplu, un avatar a mers sa isi comane o pizza si a platit-o cu moneda virtuala din acea lume, iar aceasta i-a fost livrata acasa, in lumea reala.

Acest lucru insa seamana foarte bine cu experienta de a comanda mancare sau orice alt lucru online. Banii cu care platesti sunt, de cele mai multe ori, virtuali. Tocmai de aceea s-a vazut si o crestere a interesului pentru Bitcoin si alte monede virtuale.

Exista deja pe piata – mai timid – companii care incep sa scoata la iveala si alte metode de plata care sunt in totalitate virtuale – fie ca vorbim despre jocuri sau ceea ce urmeaza sa devina Metaverse.

Acest nou tip de payment se numeste Fluid Commerce si este unul patentat de diverse institutii internationale.

Nu este nici o criptomoneda, dar nici un sistem bancar. Probabil si initiatorii incearca inca sa ii dea o forma si un nume, pentru a fi mai usor de inteles pentru mase.

Directia in care se duce acest fluid commerce este ca rolul de vanzator si cel de cumparator sunt interschimbabile. Astfel, cumparatorul poate oricand sa devina vanzator, insa cel din urma poate sa vanda servicii si sa castige bani din online.

Unde se va folosi

Cel mai probabil vor fi anumiti pionieri – cum ar fi Amazon, Shopify sau alte platforme noi de ecommerce care se vor lansa – care vor adopta acest nou tip de payment.

Astfel vor putea fi evitate taxe care tin de tranzactii si comisioane interbancare. Comerciantii vor putea sa faca incasarile aproape instant, in loc sa astepte cateva zile pentru diverse plati facute in diverse metode.

Acest nou tip de plata ii va face atat pe comercianti, cat si pe cumparatori sa se adapteze unui nou stil si sa inceapa sa cunoasca beneficiile pe care acesta le aduce de ambele parti.

Evolutia inseamna adaptare si acest lucru trebuie sa ne intre in sange si in gandire daca ne dorim sa profitam de tot ceea ce ne aduce nou tehnologia.

 

Articol scris de:

C Sebastian