fbpx

Inca de cand a inceput era internetului si a publicitatii online se stie ca SEO si PPC sunt concepte din doua lumi diferite.

SEO se refera la toate imbunatatirile pe care poti sa le aduci unui site si a relatiilor pe care le construiesti cu alte persoane care sa te promoveze. Acest proces este unul care isi face efectele intr-o durata mai mare de timp, insa si eficienta acestora este pe o perioada lunga de timp.

PPC in schimb se refera la publicitatea platita, ale carei efecte le poti vedea aproape instant dar care, de cele mai multe ori, sunt vizibile doar pe parcursul unei campanii; iar mai apoi trebuie sa incepi alta, cu alta investitie si sa treci prin toti pasii anteriori.

Fiind din parti diametrale opuse, este foarte simplu sa te gandesti ca aceste doua tactici de promovare nu pot functiona impreuna.

Insa noi suntem aici sa te convingem de contrar si, de acum inainte, sa te folosesti de amandoua atat separat, cat si impreuna.

5 moduri in care SEO si PPC se pot imprieteni

Aici poti sa pui cele doua echipe la o masa si sa le spui cum pot sa colaboreze.

1. Colaborare pe first-party data

Ambele parti au un cuvant de spus in ceea ce priveste datele care vin dinspre utilizatori si cum anume ne folosim de acestea pentru a face afacerea mai cunoscuta prin tehnici legale si care tin cont de protectia datelor personale.

Daca te bazezi pe metode de retargheting, trebuie sa te folosesti de datele pe care analytics ti le ofera luna de luna sau saptamana de saptamana.

2. Domeniul si continutul pe care le folosesti

Chiar daca businessul tau se intinde pe mai multe piete, ideal este sa ai un singur domeniu pentru acesta si sa te tii de el, versus multe, marunte si care nu seamana intre ele.

Pe langa domeniul principal, poti sa ai subdomenii in functie de scop si chiar si de tara. Insa nu uita, acestea nu sunt cel pe care te bazezi pentru notorietate.

Si continutul pe care il impartasesti cu audienta ta – fie prin SEO sau prin PPC – conteaza, iar aici este una dintre cele mai mari discrepante intre cele doua:

  • SEO se bazeaza pe continut unic, in timp ce PPCul prefera sa se ajute de templateuri;
  • SEO se ajuta de un navigation bar, pe cand in cazul PPCului userul are mai putine cuvinte de spus;
  • SEO s-ar putea sa aiba nevoie de o pagina de redirect, pe cand PPCul daca foloseste prea multe din acestea poate sa ramana blocat.

3. Intentiile

In timp ce PPCul prefera sa ofere continutul de care userul are nevoie below the fold si mai aproape de momentul in care se poate intampla o conversie.

Pe cand pentru SEO conteaza ca informatia importanta si care poate sa influenteze ideea de cumparare sa apara cat mai repede in calatoria utilizatorului pe site.

Trebuie asadar ca cele doua echipe sa gaseasca un echilibru intre aceste doua concepte si sa le faca sa lucreze impreuna: informatia de calitate si unica sa apara cot la cot cu cea care sa duca la conversie.

4. Date despre cautari

Pentru ca echipa de PPC sa poata sa-i targheteze pe cei cu adevarat interesati de produsele tale, trebuie sa ia informatii pe care echipa de SEO le poate oferi urmarind analytics.

Intelegand ce cauta clientii, poti mai usor sa le oferi informatia de care au nevoie, cu ajutorul PPC. Astfel vei sti (aproape) sigur ca ajungi la cine trebuie.

5. Comunicare

Daca pana acum aceste doua echipe lucrau mai mult separat si fara sa comunice intre ele, cel mai bine ar fi sa fie puse la aceeasi masa cat mai des, sa se cunoasca, sa povesteasca despre interese comune si cum anume pot sa ajunga la acestea adunandu-si eforturile.

Intre cei doi nu trebuie sa fie o prapastie, ci mai degraba un pod care sa lucreze pentru acelasi scop: ca afacerea ta sa fie cat mai cunoscuta si sa aiba cat mai multi clienti.

 

Articol scris de:

Victor Dulu

Owner @ 247Digital.Net