fbpx
Blog Ecommerce

Cum sa cresti vanzarile din ecommerce

Oricine lucreaza in ecommerce stie cat de greu este uneori sa ajungi la oamenii potriviti care, mai apoi, sa iti devina clienti.

Aceasta dificultate vine atat din faptul ca este o mare concurenta pe piata mai nou, de cand au aparut fel de fel de afaceri mai mici sau mai mari; iar faptul ca de peste tot auzim ca o sa intram intr-o nouă criză financiara nu ajuta deloc.

Tocmai de aceea venim spre tine cu cateva sfaturi care sa te ajute sa ajungi la oamenii care trebuie si sa iti cresti vanzarile fara a ramane cu frica in san ca poate va merge mult mai rau candva.

Pasi si idei pentru canalele de vanzare

Canalul de vanzare se imparte in mai multi pasi, prin care posibilul client – la inceput – trebuie sa treaca pana sa ajunga sa fie mai mult decat un cumparator, sa fie un avocat al businessului tau.

1. Marketing si comunicare

O persoana nu poate sa iti devina client daca nu aude de tine.

Ca sa auda de tine trebuie sa investesti in comunicare si in marketing in asa fel incat sa ajungi tintit la cei care ar putea fi interesati de produsele sau serviciile tale si mai putin la toata lumea la care poti sa ajungi cu ajutorul social media.

Acest pas trebuie gandit foarte bine, mai ales daca nu doresti sa irosesti un buget care ti-ar putea fi de folos in alta parte.

2. Experienta cu siteul

Tot ceea ce tine de UX si UI design – atat pentru site, cat si pentru aplicatie daca ai una – trebuie sa fie bine pus la punct pentru a-i face pe oameni sa petreaca cat mai mult timp pe acestea si a cumpara in final.

Tot de UX – user experience – tine si partea de texte, cum sunt asezate in pagina si cum reusesti sa scoti in evidenta ceea ce iti doresti despre produs si cum sa le transmiti celorlalti ca merita sa il cumpere pentru a le face viata mult mai usoara.

3. Plata

Ofera cat mai multe metode de plata posibile si, mai mult decat atat, pune toate costurile la vedere.

Orice trebuie sa plateasca extra – transport, impachetat etc – trebuie sa fie bine scrise inca de la inceput. Daca nu, sansele ca acestia sa renunte chiar inainte de a introduce datele cardului sunt mari.

Fa acest proces in cat mai putini pasi si fii transparent. Astfel ii vei ajuta sa termine mai repede procesul si sa fie mai multumiti in acelasi timp.

4. Transport

Transportul este un alt element deosebit de important in procesul de achizitie.

Daca acesta este gratuit peste o anumita suma, oamenii vor face un efort si vor mai adauga produse in cos pana ajung la aceasta.

Daca este rapid, cu atat mai bine. De putine ori facem cumparaturi super in avans si nu ne grabim sa avem produsele in casa.

Returul gratuit poate din nou sa fie de mare ajutor, deoarece clientii vor prefera sa trimita produsele inapoi si sa cumpere altceva de la tine decat sa le dea prietenilor si sa nu isi mai doreasca sa interactioneze cu afacerea ta.

5. Retentie

Odata ce ai convins publicul sa cumpere de la tine, mai trebuie doar sa ii tii alaturi.

Acest lucru poti sa il faci oferindu-le oferte speciale, doar pentru ei, prin email; sau retarghetandu-i cu produse complementare in social media.

Cauta prin testare o tactica prin care sa ii tii aproape si vei vedea cum vei oferi continuitate afacerii tale.

Acesti 5 pasi te vor ajuta sa mergi mai departe si sa ai o continuitate a businessului atat in ceea ce priveste aducerea de noi clienti, cat si retentia celor vechi.

 

Articol scris de:

Victor Dulu

Owner @ 247Digital.Net