fbpx
Blog Business Marketing

Organic si platit: combinatia castigatoare

Oricine lucreaza in domeniul marketingului si al comunicarii in general stie cat de importanta este combinatia intre organic si platit. Daca esti la inceput in acest domeniu sau doar vrei sa iti imbunatatesti cunostintele, ai ajuns unde trebuie.

In articolul de azi vei afla mai multe despre ce inseamna organic si platit in social media si de ce este importanta combinatia intre cele doua pentru a avea succes pe termen lung.

Ce inseamna social media organic

Social media organic inseamna toate eforturile pe care le depui sa creezi si sa postezi continut pentru retelele sociale: texte, imagini, videouri, infografice etc.

Pe acestea le vad parte dintre cei care ti-au dat follow si cei care urmaresc anumite hashtags pe care le folosesti in postari.

Este cel mai intalnit mod de comunicare la nivel mondial, pe care toate brandurile il folosesc mai bine sau cu loc de imbunatatit.

Atunci cand pui pe hartie o strategie de social media trebuie sa gandesti fiecare directie individual si mai apoi ca facand parte din intregul care se numeste branding.

Cu ajutorul social media poti sa iti propui urmatoarele scopuri:

1. Construieste-ti personalitatea

Desigur ca brandurile sunt afaceri care isi doresc sa prospere de-a lungul timpului, insa cel putin in social media este cel mai bine sa le dai o fata umana. Oamenii vor sa comunice cu alti oameni, nu cu o non-persoana.

Inca de la primele postari si interactiuni este foarte important sa iti gasesti vocea si modul de comunicare pe care sa le adopti pe termen lung. Acestea te vor ajuta si sa fii mai usor identificat atunci cand faci o noua postare.

2. Incepe conversatii

Cel mai bun mod de engagement pe internet sunt conversatiile. Include in planul tau editorial intrebari pentru cei care te urmaresc si roaga-i sa iti raspunda in comentarii. Astfel vei incepe conversatii cu ei si vei putea afla intr-un mod original parerea lor despre businessul tau si produsele sau serviciile pe care le ai.

3. Ajuta-i pe cei care te urmaresc

Exista intrebari comune pe care le pun cei mai multi dintre oamenii care te urmaresc, un fel de FAQ de pe siteuri. Poti sa faci postari in care sa raspunzi acestora sau poti sa faci un profil special pentru acest tip de intrebari, unde sa le dai posibilitatea sa adreseze chiar si in timp real intr-un anumit interval orar si sa primeasca raspunsuri pe loc de la cineva specializat pe un anumit subiect.

Ce inseamna social media platit

Reclamele in social media ne urmaresc peste tot si rareori acum poti sa dai scroll linistit si sa nu intalnesti cel putin una.

Reachul organic a scazut intr-un mod dramatic in ultimii ani si tocmai de aceea este important sa folosim reclamele platite pentru a fi siguri ca ajungem la toti cei care ne dorim.

3 scopuri pe care le poti indeplini cu ajutorul reclamelor sunt:

1. Sa atragi atentia asupra businessului tau

Sau, in alte cuvinte, brand awareness. Orice afacere are un avatar al clientului ideal, iar pe baza acestuia poti sa creezi reclame prin care sa ajungi la el.

Gandeste-te in primul rand daca iti doresti sa ajungi la cat mai multi oameni sau daca doresti sa ajungi la o mana de oameni care mai apoi iti vor deveni clienti in mod sigur. In functie de asta vei crea audientele pentru reclamele din social media.

2. Sa promovezi continut de interes

Ai un eveniment care urmeaza sa se desfasoare sau un produs nou lansat? Atunci cea mai buna metoda de a le face cat mai cunoscute sunt reclamele.

Apoi mai exista si acel continut care a crescut foarte bine organic sau un blog post care a mers bine si care vrei sa ajunga la cat mai multi oameni. La fel, solutia in acest caz sunt reclamele.

3. Sa generezi vanzari

Scopul oricarui business din lumea aceasta este sa genereze vanzari si sa fie pe profit. Faptul ca postarile organice ajung la o mana de oameni inseamna ca si posibilitatile de vanzare sunt limitate.

De aceea reclamele platite te vor ajuta sa ajungi la cei la care iti doresti sa ajungi si sa ii transformi in cumparatori activi – adica sa nu faca doar o achizitie, ci sa se intoarca ori de cate ori au nevoie de un produs pe care il comercializezi.

Cum combini organicul cu platitul

Asa cum spuneam, combinatia intre traficul organic si cel platit pe social media este una castigatoare. Insa iata cum sa le combini pentru a avea succesul la care visezi.

1. Promoveaza continutul care merge bine

Fie ca vorbim despre cel din social media sau de pe site, continutul de succes merita sa ajunga la cat mai multi oameni.

Urmareste statisticile si vezi ce spun despre care postare a performat bine si apoi transforma-o intr-o reclama.

2. Nu toate postarile trebuie sa fie despre vanzare

Chiar daca scopul final este acela de a vinde, nu toate postarile trebuie sa fie despre asta. Poti sa le dai celor care te urmaresc vesti despre produsele tale, despre echipa si despre noutatile din industrie.

Ei vor aprecia acest lucru si te vor urmari cu mai mult interes.

3. A/B testing

Pentru a afla mai usor ce apreciaza comunitatea ta, poti sa faci postari de tip A/B testing in care sa schimbi textul si imaginea si apoi sa verifici care a performat mai bine.

4. Retargheting

O tactica buna de reclame este aceea de retargeting cu ajutorul careia poti sa ajungi la cei care au vizitat deja siteul tau sau care au interactionat cu continutul tau pana acum si chiar si cu al concurentei. Astfel ei vor avea nevoie doar de un push pentru a face o achizitie sau pentru a-ti da follow.

5. Automatizeaza pe cat posibil

Daca esti un antreprenor care se ocupa si de social media; sau daca lucrezi cu mai multe proiecte in acelasi timp, automatizarea este cel mai bun dar pe care il puteai primi de la platformele de social media. Aceasta iti permite sa:

  • programezi postari in functie de ore si zile;
  • sa primesti feedback de la restul echipei – daca este cazul – avand si ei acces la toolurile de automatizare;
  • sa postezi in acelasi timp pe mai multe platforme.

Intotdeauna trebuie sa lucrezi mai inteligent, nu mai mult. Iar combinatia celor doua tipuri de continut cu care iesi in fata este una care te ajuta sa ajungi la acest tel! 

Articol scris de:

Victor Dulu

Owner @ 247Digital.Net