fbpx
Blog

17 idei de continut pentru calendarul editorial

Acum ca stii cum sa creezi un calendar editorial (link la articolul precedent – Ce este un calendar editorial si cum sa construiesti unul), iti vom da idei despre ce anume sa postezi in afara de informatii despre produsele pe care le creezi sau importi.

17 idei de continut

O parte importanta a businessului tine de continutul pe care il afisezi atat in social media, cat si pe site sau in reclame. Azi iti dam 17 idei de continut pe care poti sa il pui atat pe canalele de social media pe care ai ales sa le folosesti, cat si pe site – atata timp cat ai un blog unde sa iti prezinti mai indeaproape businessul.

1. Pune o intrebare

Aceasta tehnica este excelenta pentru a crea engagement pe profilurile de social media. Cunoaste-ti audienta si vezi la ce anume reactioneaza in materie de intrebari, pentru a le putea adresa cel putin din cand in cand.

Poti sa ii intrebi sau sa ii rogi sa vorbeasca despre domeniul in care activezi sau pur si simplu despre ritualuri de-ale lor. Asa ajungi sa ii cunosti mult mai bine si sa stabilesti o relatie cu ei.

2. Raspunde la o intrebare des adresata

Cu siguranta pe site ai o sectiune de FAQ sau la customer support primesti de multe ori o singura intrebare. Ei bine, ai putea sa faci o rubrica saptamanala de FAQ pe social media, unde sa dai un raspuns acestor intrebari des adresate.

3. Da-le tips and tricks

Oamenilor le place sa primeasca tips and tricks, iar daca acestea au legatura cu un subiect care ii intereseaza – mai ales daca este din domeniul tau – poti sa fii sigur ca i-ai castigat. Nu toate postarile trebuie sa fie despre vanzare. Sfaturile sunt bine venite si ele.

4. Fa un video how-to

Odata ce au cumparat de la tine sau au aceasta intentie, clientii isi doresc sa profite de produs cat mai mult si la potentialul sau maxim. Tocmai de aceea poti sa faci videouri de tip how-to si sa le ceri si lor. In acest fel poate primesti idei noi despre produsul tau si persoanele care creeaza videourile se vor simti apreciate.

5. Fa un video de demo

Prin video poti sa transmiti mult mai personal idei si ganduri, iar acest lucru se aplica si descrierii de produse. Filmeaza-te prezentand ceea ce vinzi, iar impactul asupra posibililor cumparaturi va fi unul mai mare.

6. Posteaza despre un subiect la moda

Din nou ca sa intrerupi seria de postari despre produsul tau exclusiv, poti sa postezi informatii despre subiecte trending atat din domeniu, cat si din lume. Daca nu gasesti niciun subiect care crezi ca este demn de interes, cauta pe Google zilele speciale dintr-o anumita luna si cu siguranta vei gasi una pe care sa o mentionezi.

7. Testimonial

Testimonialele sunt intotdeauna bine venite, pentru ca dau un sentiment de incredere in business, mai ales daca poti sa demonstrezi ca acestea vin de la cumparatori reali.

Pe site este bine sa ai o asemenea sectiune, iar de acolo sa iei si sa postezi si in social media. Daca poti sa creezi si un template vizual pentru acestea este perfect. Astfel, de cate ori le va aparea in timeline celor care ti-au dat follow, le va sari gandul la tine.

8. Before and after

Daca businessul tau ajuta la transformari, atunci pozele before-after sunt cele pe care trebuie sa le postezi. Acestea vor da si ele un sentiment de incredere si clientii vor sti ca si ei pot sa ajunga acolo, daca asta isi doresc si daca se incred in tine.

9. Poze de la clienti

Cumparatorilor le place sa li se dea atentie si tocmai de aceea poti face o campanie in care sa ii rogi sa iti trimita poze cu produsul tau sau felul in care il folosesc si mai apoi sa le postezi dandu-le credit.

Grija mare sa le spui de la inceput in ce scopuri vei folosi pozele, pentru ca ei sa fie de acord sa apara postati pe paginile tale.

10. Oamenii din spatele businessului

Cei care lucreaza cot la cot cu tine trebuie sa fie cunoscuti de cei care urmeaza sa cumpere sau au facut-o deja de la tine.

A-i vedea pe cei care au grija ca produsele sa ajunga la ei acasa impecabile inseamna o alta dovada de incredere pe care pot sa o aiba in business.

11. Organizeaza un concurs sau un giveaway

Concursurile si giveawayurile sunt metode bune de a ajunge la cat mai multa lume. Din cand in cand poti sa organizezi cate unul pe profilurile tale. Ai grija insa sa fii creativ cu cerintele si nu doar sa dea like and share. Asta pentru ca cei care sunt cu adevarat interesati de produsul pe care il oferi vor depune putin efort pentru a-l castiga. In rest, vor participa cei care fac din acest lucru un hobby.

12. Creeaza un poll

Aceasta este inca o modalitate in care ajungi sa iti cunosti publicul mai bine. Acolo unde retelele de socializare iti permit, creeaza polls in care sa le ceri parerea in legatura cu un produs, o idee sau un gand.

La sfarsitul acestuia nu uita sa imparti rezultatele cu ei intr-un infografic.

13. O zi din viata

Pentru a va cunoaste si mai bine, poti sa creezi o serie de stories de exemplu cu subiectul: ”O zi din viata de la birou/ salon/ atelier”.

Ei vor vedea astfel cum ajung produsele la o forma finala sau felul in care livrezi serviciile. O alta metoda de a da o fata umana businessului tau.

14. Stiati ca

Postarile de tipul ”Stiati ca” sunt si ele de bun augur pentru ca urmaritorii pot afla lucruri interesante din domeniul in care activezi si care sa ii duca spre o decizie de cumparare sau macar sa fie mai informati. Oricare ar fi situatia, ei tot ies castigati.

15. Posteaza un mesaj sau un citat

Exista businessuri in care mesajele de incurajare sunt de bun augur. Iar cei care te urmaresc abia asteapta sa le citeasca, pentru a se simti mai empowered.

Cel putin o data pe luna poti sa postezi un asemenea mesaj si publicul se va bucura pentru ca empatizezi cu ei.

16. Distribuie un meme

Memeurile au ajuns sa faca parte din cultura colectiva, iar businessurile nu trebuie sa stea departe de ele.

Atata timp cat acestea sunt decente si au legatura cu domeniul, nu vedem de ce nu ai putea sa le postezi. Sau cel putin sa fie amuzante si sa aduca un zambet pe chipul celor care le vad. Un fel de comic relief.

17. Breaking news

Lasa intotdeauna loc in calendarul editorial de un breaking news care sa aiba legatura cu domeniul in care activezi sau cu comunitatea careia te adresezi. Acestea inseamna ca esti mereu la curent cu ce se intampla in jur si nu-ti scapa niciun eveniment important.

Aici ai 17 idei pe care sa le integrezi in calendarul editorial. Daca ai si altele care functioneaza pentru tine, ne-am bucura sa le scrii in comentarii si sa ii inspiri si pe alti antreprenori.

 

Articol scris de:

Victor Dulu

Owner @ 247Digital.Net