fbpx
Blog Business Marketing

4 metode pentru a prioritiza experienta clientilor cu afacerea ta

In anul 2022 nu ne mai putem baza doar pe reduceri atunci cand vrem sa avem o relatie buna cu clientii sau posibilii clienti. Pandemia a adus si in continuare aduce tot mai multe businessuri online. Acest lucru inseamna o concurenta mai acerba in toate domeniile.

Important insa este sa prioritizezi lucrurile care conteaza in legatura cu afacerea ta si sa iti tii clientii aproape indiferent de funnel-ul pe care se afla.

Comunicarea si marketingul trebuie sa mearga mana-n mana cu vanzarile si departamentul de relatii cu clientii pentru a avea unitate si continuitate in discurs.

Experienta pe care le-o oferi clientilor in legatura cu businessul tau nu mai este o optiune, este o prioritate. Iata 4 metode prin care sa o faci una de succes.

4 metode de a imbunatati experienta clientilor

Aceste idei sunt oferite in mare, particularitatile implementarii lor tinand de fiecare afacere in parte.

1. Clientul este acolo, mereu

Odata cu accesul la internet clientii sunt aproape tot timpul online. In timpul zilei sau cand lucreaza cu siguranta, iar noaptea cand nu pot sa doarma la fel.

In tot acest timp, ei primesc continut de la tine, interactioneaza cu postari sau iti scriu mesaje prin care sa te intrebe diverse detalii. Astfel poti sa inslatezi un chat bot care sa raspunda intrebarilor frecvente adresate chiar si in miez de noapte, pentru a-i arata clientului ca esti la indemana sa daca are nevoie. Iar daca intrebarile sunt foarte punctuale, recomanda-i sa le adreseze pe mail si cineva va reveni cu un raspuns cat de curand.

2. Gaseste responsabilii

Ca si pentru orice task, si pentru acesta trebuie sa fie identificati responsabili. Daca te gandesti ca este o singura echipa, gresesti. Dupa cum spuneam si in randurile de mai sus, relatia cu clientii este un efort depus de mai multe parti.

Poate poti sa creezi un departament care sa se ocupe de acest lucru o buna parte din timp si sa aiba membri ale altor departamente – comunicare, vanzari, relatii cu clientii, design – care sa lucreze impreuna pentru a livra cele mai bune rezultate.

3. Gandeste proactiv

Reducerile si ofertele speciale pot sa iti aduca noi clienti sau pe cei care se intorc sa cumpere de la tine, insa pentru a avea o relatie si mai speciala cu acestia trebuie sa fii mai degraba proactiv.

A fi proactiv inseamna a crea engagement cu comunitatea pe care ai adunat-o in jurul brandului: fie ca alegi sa faci o intalnire offline cu acestia, sa le oferi un webinar gratuit sau un PDF pe care sa il downloadeze si din care sa obtina informatii valoroase.

4. Relatia cu clientii nu se termina niciodata

Poate ca au auzit recent ca se pune accent pe relatia cu clientii si metode prin care sa o faci sa functioneze. Insa acest lucru s-a dovedit a fi eficace inca de multa vreme incoace si nici nu va disparea vreodata in neant.

Oamenii sunt tot mai atenti la relatia pe care brandurile o au cu ei si atentia pe care acestia le-o ofera si sunt si tot mai pretentiosi in acelasi timp.

Tocmai de aceea iti recomandam sa pui un mare accent pe parte de customer experience din toate punctele de vedere. Asa poti sa te asiguri ca vei creste o relatie sanatoasa cu publicul tau si ca te vor alege mereu in detrimentul concurentei!

 

Articol scris de:

Victor Dulu

Owner @ 247Digital.Net