fbpx
Blog Business Marketing

Strategii de automatizare a comunicarii pentru vanzari mai bune

Poate la inceputul drumului in afaceri aveai timp sa te ocupi de tot ce tinea de partea de productie, vanzari si comunicare singur.

Insa odata cu cresterea acesteia, a fost nevoie sa iei mai multi oameni in echipa, care sa isi imparta taskurile in functie de capabilitatile pe care le-au dobandit de-a lungul anilor.

Atunci cand vine vorba despre comunicare, lucrurile tind sa se aglomereze odata cu fiecare pas pe care afacerea il face spre crestere. Tocmai de aceea, atunci cand poti sa automatizezi un proces, fa-o cu bratele deschise si atat tu, cat si angajatii tai, veti vedea beneficiile pe care acest lucru vi le aduce.

5 strategii de automatizare a unor procese de comunicare

In comunicare, sa arati acel human touch conteaza cel mai mult pentru a crea o legatura cat mai autentica cu cei care ajung sa interactioneze cu brandul tau. Acest lucru insa nu este posibil la orice ora din zi sau din noapte si tocmai de aceea trebuie sa apelezi la trucuri care sa te tina alaturi de clienti pana cand vei putea conversa cu ei in timp real.

1. Chatbots

Chatboturile au aparut pentru a raspunde intrebarilor generice atunci cand persoanele care se ocupa de serviciul cu clientii sunt in afara orelor de program – mai ales pe timp de noapte.

Ei sunt insa folositi si pentru a raspunde anumitor cerinte in timpul orelor de program, iar atunci vor lua o parte din grijile angajatilor de pe cap.

2. Oferte si reduceri

Fie ca le oferi cu ajutorul chatboturilor sau ale emailurilor, discounturile si ofertele cu diverse ocazii sunt bine venite pentru clienti, mai ales atunci cand tu iti amintesti de un milestone in relatia cu acestia si reusesti sa ii surprinzi!

A-i tine pe clienti aproape de tine inseamna si sa iti cresti profitul de-a lungul timpului. Gandeste in avans si vei vedea cat de bine iti va fi in timp!

3. Recomandari

Recomandarile nu trebuie sa vina doar de la influenceri. Mai mult decat atat, acestea sunt mai bine venite de la oameni simpli, de la prieteni si membri ai familiei.

Ofera-le clientilor tai un cod de discount pe care sa il dea mai departe cui vor ei si poti sa il faci pe sistemul din care ambele parti sa castige.

Astfel tu vei avea mai multi clienti – si noi – iar cei care ofera codul cadou se simt speciali pentru tine. Este o situatie doar win-win.

4. A/B testing

Atunci cand vine vorba de continut, trebuie neaparat sa pui tehnica A/B testing in practica pentru a vedea ce prinde mai bine la publicul tau.

Acest lucru poti sa il faci cand vine vorba despre e-mailuri, despre reclamele de pe retelele sociale si nu numai, despre pop-upurile pe care le afisezi pentru ca cineva sa se inscrie la newsletter si chiar pentru newsletter per se.

5. Apeleaza la mai multe tooluri de automatizare

Aici ne referim la SMSurile de reminder; la newsletterele de reminder si la orice alte instrumente care poti sa iti faca viata mai usoara.

Automatizarea iti vine in ajutor ori de cate ori iti doresti sa creezi o legatura cu publicul tau tinta si iti doresti sa faci asta indiferent de perioada in care te afli.

Aceasta iti permite sa programezi mesajele trimise inca din timp si sa stai fara griji.

Articol scris de:

Victor Dulu

Owner @ 247Digital.Net