Madonna: inca relevanta

Madonna la premiile Grammy 2015

Vedetele se impart in cateva categorii, dupa opinia generala a publicului: vedete pe care le iubim (Meryl Streep), vedete pe care le uram (Kim Kardashian) si vedete pe care iubim sa le uram (Madonna). Se pare ca orice ar face aceasta din urma, exista mereu un grup caruia nu-i convine ce face si o comenteaza ca fiind disperata pentru atentie in noul val de cantarete tinere, insa nu-i reuseste – e clar ca cele 15 minute de faima i s-au terminat si ar trebui sa se pensioneze. Amuzant este faptul ca acel grup care sustine ca acestea sunt ultimele secunde din cariera muzicienei exista din, cel putin, 1985. Intr-o recenzie pentru un concert din turneul “Virgin”, un jurnalist de la revista “Billboard” a declarat ca “Madonna va falimenta in sase luni”. Iata-ne, 30 de ani mai tarziu, si nu doar ca inca vorbim despre ea la prezent, dar aceasta este si cea mai de succes artista a tuturor timpurilor, cu peste 300 de milioane de discuri vandute, cu cel mai de succes turneu al unui artist solo (“Sticky & Sweet”), cele mai multe premii si nominalizari la premiile MTV VMA etc.

Dupa ce artista a starnit polemici in urma interpretarii slagarului “Like a Virgin” la prima editie a premiilor MTV, managerul ei i-a spus ca tocmai si-a distrus singura cariera. Dimpotriva, interpretarea a transformat piesa in hit, iar hit-ul a transformat-o intr-o vedeta internationala, “Like a Virgin” devenind piesa ei semnatura. Cand aceasta si-a reinventat stilul pentru albumul “True Blue”, casa de discuri se temea ca-si va pierde fanii din cauza schimbarii. Cu fiecare noua controversa, publicul si media comenta “Pana unde poate ajunge? Cat o va mai tine? Nu mai are succes ca pe vremuri. Acesta va fi ultimul ei succes”, fie ca vorbim despre momentul in care a dansat in fata unor cruci inflacarate in videoclipul pentru “Like a Prayer” sau a prezentat fantezii erotice in videoclipurile “Justify My Love” sau “Erotica”.

Cu fiecare lansare de album criticii comenteaza cum acesta nu s-a vandut foarte bine si cat de insetata de atentie este pentru ca s-a reinventat iar. U2 au fost apreciati pentru ca au lucrat cu producatori in voga pentru albumul de anul trecut; Madonna a fost criticata exact pentru acelasi lucru, anul acesta. Miroase a standard dublu. Insa Madonna rade la final, intotdeauna, pentru ca pana si cel mai slab vandut album de studio al ei, “MDNA” (2012), a fost distribuit in peste doua milioane de exemplare. Cifra paleste in comparatie cu cele 25 de milioane inregistrate de “Like a Virgin” si “True Blue”, asa e – insa cati artisti pot sa spuna ca dupa 33 de ani de cariera vand albume in ordinul a zeci de milioane? Ultimul album Rolling Stones a fost lansat acum zece ani si s-a vandut in acelasi numar de copii ca “MDNA”, lansat acum trei ani.

Madonna nu va inceta niciodata sa se reinventeze, sa lucreze cu cei mai in voga producatori, sa fie controversata sau sa vrea atentia publicului. De cate ori cineva spune ca “Madonna nu mai este relevanta” nu face decat sa-i mentina relevanta. Cand un artist chiar nu mai este relevant, nu simti nevoia sa precizezi acest lucru pentru ca se observa cu ochiul liber. Insa, dupa cum spunea cineva, pana si publicitatea negativa e publicitate.wihack mobile apkкредитные карты без поручителейgirne meritbedava slot oyna

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *