fbpx
Blog Business Marketing

Ajuta-te de continut pentru vanzari

Se stie foarte bine ca orice strategie de vanzare se bazeaza pe continut si comunicare, asa ca haide sa vedem cum poate continutul sa te ajute sa vinzi mai mult in 2022.

Tehnici de vanzare bazate pe continut

Desigur, daca ai aplicat anumite tehnici anii trecuti si au functionat, poti sa le folosesti in continuare, insa nu uita sa tii orizonturile deschise si pentru altele, pentru ca, de obicei, pot doar sa te ajute.

1. Gandeste strategia

Inainte de a incepe sa pui texte si imagini pe foaie trebuie sa te gandesti la o strategie pe care sa o abordezi. Aceasta se bazeaza pe trei piloni:

  • de ce: scopurile de marketing si de business impreuna cu motivul pentru care alegi sa te concentrezi pe content marketing in detrimentul altor strategii;
  • cine: care este audienta careia te adresezi, care sunt nevoile acesteia si drumul lor spre cumparare;
  • cum: cum te diferentiezi de concurenta si cum ajungi la aceasta audienta.

Poti sa incepi cu un plan mai simplu si pe care sa il dezvolti in functie de rezultatele pe care le ai pe parcurs. Adreseaza-ti urmatoarele intrebari:

  • Ce nevoie de business incercam sa rezolvam cu ajutorul continutului?
  • Cat de mare este aceasta nevoie?
  • De ce este important content marketingul in acest caz?
  • Care este rezultatul pe care il vom obtine in urma eforturilor?

Apoi, ca sa incepi sa creezi continut, raspunde la urmatoarele intrebari:

  • Cine este audienta ta?
  • Cum arata o zi din viata lor?
  • Ce isi doresc sa realizeze?
  • De ce sa te aleaga pe tine in detrimentul altor businessuri care ofera aceleasi produse sau servicii?

2. Incepe sa gandesti continutul

Ideal ar fi sa ai mai multe persoane in acest departament, dar daca nu este posibil acest lucru, este si mai important ca tu ca business owner sa tii mereu legatura cu persoana de pe content si cea de pe vanzari sa fie si ea implicata in proiect.

In primul rand gandeste-te la scopul pentru care se creeaza continut si fa din acesta lucrul care sa te ghideze in proiect.

Defineste misiunea brandului tau si cum raspunde nevoilor celor carora te adresezi.

Monitorizeaza constant eforturile depuse pentru a sti ce functioneaza si ce nu si incotro sa iti indrepti atentia pe mai departe.

Imparte rolurile in echipa – daca exista una – iar daca nu, seteaza deadlineuri realiste pentru o singura persoana in ceea ce priveste continutul de realizat. Desigur, poti oricand sa apelezi la un ajutor din afara in ceea ce priveste crearea de continut.

3. Scoate brandul in evidenta cu ajutorul continutului

Pentru a analiza ce anume trebuie sa faci cu brandul tau, trebuie intai sa te uiti la ce face competita:

  • uita-te care sunt mediile in care posteaza si ce fel de continut;
  • evalueaza calitatea si cantitatea a ceea ce posteaza;
  • analizeaza topicurile pe care le adreseaza.

Ca sa iti dai seama daca un anumit tip de continut merita abordat, raspunde-ti la urmatoarele intrebari:

  • Este ceva ce audienta isi doreste sa vada sau sa auda?
  • S-a mai pus in practica aceasta idee?
  • Ideea se aliniaza scopului final stabilit?
  • O sa primeasca ceva reactii?

Atunci cand iti doresti sa creezi continut video trebuie sa te gandesti daca merita sa investesti in acesta – raspunsul ar trebui sa fie da – insa, mai mult decat atat, in care parte merita. Raspunde urmatoarelor intrebari pentru a te clarifica:

  • Care este scopul videoului: brand awareness? customer service?
  • Cum vei participa in acesta: iti doresti sa fie un dialog intre brand si clienti? sau sa prezinti un punct forte al afacerii?
  • Care este toleranta ta daca: videoul nu iese perfect? daca audienta nu raspunde la el precum te-ai asteptat?
  • Ce iti doresti sa faca audienta in timp ce il priveste sau dupa: vrei sa raspunda la anumiti factori in momentul in care il privesc? sau mai degraba sa ia o actiune la sfarsitul acestuia?

4. Alege cu cap distribuirea continutului

Canalele de comunicare sunt tot mai multe si este greu sa fii prezent pe toate la acelasi nivel. Tocmai de aceea trebuie sa te gandesti foarte bine unde sa ajunga continutul tau. Iar pentru aceasta trebuie sa iti raspunzi la cateva intrebari:

  • Ce isi doreste audienta sa vada/ auda pe un anumit canal?
  • Cat de des isi doreste audienta sa vada continut de la tine?
  • Ti-ai adaptat tonul vocii si stilul in functie de canal?
  • Ai atatea resurse incat sa postezi pe toate canalele pe care le-ai ales si sa fii acolo atunci cand este cazul de engagement?

5. Reclamele platite

Desigur, traficul organic este cel mai dorit, insa de cele mai multe ori acesta trebuie intarit de cel platit. Iata cateva tipuri de continut platit care sa te scoata si mai in fata audientei:

  • reclamele native te vor ajuta pentru ca sunt in concordanta cu fiecare canal in parte si iti spun metode prin care sa adaptezi continutul la acestea;
  • continut branded este atunci cand scrii advertoriale sau trimiti articole unor publicatii;
  • reclamele pe motoarele de cautare sunt acelea care apar in capul listei la cautarile pe Google sau pe Bing;
  • te poti ajuta si de influencer marketing in functie de bugetul pe care poti sa il aloci pentru asta;
  • reclame pe social media: pe acestea le stii prea bine, pentru ca este imposibil sa nu te fi lovit de cel putin cateva pe zi.

6. Optimizeaza ce ai

Foarte important este sa monitorizezi constant rezultatele, pentru a le putea optimiza si a le folosi in functie de ce functioneaza mai bine.

In functie de fiecare mediu, aceste rapoarte pot fi scoase mai des sau mai rar, insa cu siguranta nu trebuie sa le ignori. Compara rezultatele cu scopurile puse si vezi ce trebuie sa schimbi sau sa imbunatatesti.

7. Refoloseste ce a functionat

Cu siguranta de-a lungul timpului ai realizat ca exista cateva tipuri de continut care au functionat foarte bine, iar acestea merita sa fie transformate in continut de tip evergreen. Iata cum poti sa faci asta:

  • publica-l din nou, iar daca sunt anumite date care s-au schimbat, fa update cu acestea;
  • reimpacheteaza-l: poti oricand sa ii dai o forma noua acelui continut si sa il faci din nou appealing;
  • schimba-i scopul: odata cu datele pe care le-ai adus la zi, poti sa schimbi scopul continutului si sa-l duci spre o alta directie;
  • da-l mai departe publicatiilor care conteaza si astfel vei ajunge si la un alt targhet.

Content marketingul te va ajuta in business mai mult decat iti imaginezi. Tocmai de aceea este bine sa ai batute in cuie scopuri si drumuri pentru a ajunge la ele si iti va fi mult mai usor sa creezi ceea ce lumea isi doreste sa vada.

 

Articol scris de:

Victor Dulu

Owner @ 247Digital.Net