fbpx
Blog

Cm ajungi sa vinzi din Stories si Reelsu

Business-ul tau are un profil de Instagram si daca nu, precis il ai pe al tau personal. Ei bine, cu siguranta ai observat in ultima vreme o schimbare in ceea ce inseamna reach-ul si prioritizarea continutului in functie de tipul sau. Anume, faptul ca Reel-urile sunt scoase in evidenta atat pe pagina de explore, cat si in newsfeed-ul aplicatiei.

Acest lucru poate sa insemne inca o posibilitate de a iesi in fata cu ajutorul continutului pe care il postezi pe aceasta retea sociala. Pentru ca de la un Reel, cei interesati de nisa ta sau de ceea ce au vazut in video vor ajunge pe profilul tau, iar de aici pana la follow este, teoretic, un pas mic. Practic, iti vom spune azi ce anume sa faci pentru a-l duce la indeplinire.

De ce continutul video scurt conteaza

In ultimii ani, continutul video a inceput sa primeze, insa partea cea mai buna este ca nu tot trebuie sa fie facut super profesional – lucru care implica multe reurse, atat materiale, cat si de timp. Tehnologia a ajuns la un asa nivel incat poti sa excelezi chiar si cu ajutorul telefonului. Ai nevoie de imaginatie si cateva accesorii ca sa iasa ceva bun. Si sa nu uitam ca deseori Instagram compreseaza fisierele, asa ca si calitatea scade datorita acestui lucru.

Pe de alta parte, oamenii nu ca nu pot, dar nu isi mai doresc sa petreaca mult timp pe social media, asa ca acest tip de continut este perfect pentru ei.

Multe platforme au dezvoltat mai nou acest tip de continut vertical, de maxim 15 secunde – LinkedIn Stories, TikTok, Pinterest Idea Pins, Facebook Stories. Asa ca nu trebuie neaparat sa creezi cate un video pentru fiecare platforma, ci mai degraba sa faci cross promotion – avand toate acelasi format.

Atat Reels cat si Stories ofera continut vertical, care da impresia ca persoana pe care o vezi vorbeste cu tine de la acelasi nivel si astfel interactiunea devine mult mai personala, aducandu-te mai aproape de cel care vede video-ul.

Metode prin care sa transformi utilizatorul in follower

Scopul final al Reels-urilor este sa transformi persoana care il vede in urmaritor al profilului si, in final, in cumparator al produselor sau al serviciilor pe care le ai.

Iata cum poti sa faci asta in cativa pasi simpli.

1. Fa-i sa te urmareasca

La o prima vedere, atat Instagram Stories, cat si Reels sunt tipuri de continut video scurt la care poti sa adaugi text, stickere si muzica.

Diferenta dintre ele este locul in care sunt plasate: Stories direct pe profil, la care ajung in mare parte doar cei care te urmaresc; iar Reels pe pagina de Explore sau in Newsfeed, atunci cand utilizatorul da scroll fara un scop anume.

Asta inseamna ca prin Instagram Reels poti castiga followers atata timp cat continutul pe care il expui si hashtag-urile pe care le adaugi sunt de interes pentru cei care ajung la el.

Reels-urile trebuie sa fie un carlig care atrage audienta spre profilul business-ului tau, iar ceea ce gasesc pe profil – atat postari, cat si Stories trebuie sa fie din acelasi film pentru a-i face sa te urmareasca. Adauga un call-to-action puternic atunci cand postezi un Reel, iar cei care il vad vor ajunge sa raspunda la acesta si iti vor vizita profilul cel putin.

2. Creeaza continut care sa atraga audienta pe care ai setat-o in target

Daca vezi un trend pe Reels care se potriveste profilului business-ului tau, atunci imbratiseaza-l si creeaza continut care sa se incadreze in acesta. Insa acest continut trebuie neaparat sa aiba legatura cu business-ul tau si cu ce ai postat sau urmeaza sa mai postezi pentru a-i face pe cei care l-au vazut sa te urmareasca.

De exemplu, daca este un trend care implica moda, atunci alatura-te lui, insa fii sigur ca si restul continutului de pe profil are legatura cu fashion-ul si nu a fost un video singular pe care l-ai creat doar pentru a atrage atentia.

Adapteaza trend-urile nisei tale si ofera-i personalitate promovandu-te in acelasi timp. Acest detaliu este foarte important, pentru ca vrei sa atragi pe profil si mai apoi sa-ti devina cumparatori cei care sunt cu adevarat interesati de ceea ce comercializezi.

3. Creste audienta cu ajutorul Stories

Odata ce au ajuns pe profilul tau, cei care te urmaresc trebuie sa vada continut constant pe profil pentru a nu uita de business-ul tau sau pentru a descoperi noi moduri in care sa foloseasca produsele tale.

Stories sunt un canal bun de vanzari, atata timp cat cei care le vad sunt interesati de ceea ce business-ul tau vinde si trebuie doar sa fie convinsi sa faca o achizitie. Astfel ajungi intr-un punct in care vanzarea se face mult mai usor atata timp cat continutul pe care il afisezi este unul interesant si care le aduce plus valoare.

Interactioneaza prin polls sau casute in care sa iti puna intrebari despre produse cu cei care te urmaresc si ai ajuns sa faci un nou pas in a le castiga increderea.

Cu ajutorul Reels si Stories poti ajunge sa faci vanzari intr-un timp scurt atata timp cat continutul pe care il postezi este unul relevant pentru cei care ajung la el.

Articol scris de:

Victor Dulu

Owner @ 247Digital.Net