fbpx
Blog

Ce este un calendar editorial si cum sa construiesti unul

De importanta unui calendar editorial pentru businessul tau iti dai seama de indata ce incepi sa folosesti unul. Nu are importanta momentul in care esti cu businessul – mai la inceput sau ai deja cativa ani de experienta in spate – important este sa ai un calendar editorial de care sa te tii.

Daca nu ai implementat unul pana acum, ai ajuns in locul care trebuie: azi vei citi in acest articol despre ce este un calendar editorial, de ce ai nevoie de unul si cum sa il creezi pe cel de care sa te tii.

1. Ce este calendarul editorial

Calendarul editorial este acel document in care iti notezi ce anume postezi, cand si pe ce platforme. Exista numeroase tooluri care te ajuta sa construiesti unul sau poti chiar tu sa il faci in Google Sheets. Conteaza mai putin locul unde se afla, cat mai degraba faptul ca exista.

Iata ce contine un calendar editorial:

  • subiecte de continut;
  • categorii de subiecte;
  • data si ora postarilor;
  • statusul – publicat/ de publicat;
  • campanii in derulare;
  • canalele pe care se posteaza;
  • linkuri de postat.

Desigur, fiecare persoana functioneaza diferit si fiecare calendar editorial arata diferit. Ideile de mai sus sunt generalitati, doar tu alegi ce sa incluzi sau nu in acest calendar.

2. De ce ai nevoie de un calendar editorial

Motivele pentru care sa ai un calendar editorial sunt diverse si depind de la persoana la persoana, insa iata care sunt cele mai intalnite:

2.1 Iti organizezi activitatea

In functie de durata pentru care doresti sa il planifici, vei avea un overview asupra activitatii care tine de postari in social media si pe blog.

Poti sa notezi idei in legatura cu ceea ce ai notat in calendar pentru a le dezvolta pe viitor. Te va ajuta si sa nu sari peste deadlineuri si sa fii la zi cu postarile stabilite.

2.2. Te ajuta in munca alaturi de echipa

Atunci cand mai multe persoane trebuie sa aiba acces la continutul care se posteaza, un calendar editorial este ceea de ce aveti cu totii nevoie. Fiind updatat online, toata lumea are acces in timp real la modificari si poate sa faca comentariile lasate de catre ceilalti.

2.3 Nu uiti de zilele importante

Exista zile care sunt importante pentru fiecare companie in parte – aniversari ale angajatilor, milestones etc – sau Ziua Gogosilor Colorate sau a ONU.

Indiferent de ocazia speciala de care vrei sa profiti, notarea acesteia intr-un calendar editorial este necesara, pentru ca astfel nu vei uita sa o marchezi prin postari.

2.4 Poti sa faci ajustari

Un content writer stie ca odata ce a pus un text pe foaie, atunci cand va reveni la el va gasi typos sau un mod mai bun de exprimare. Tocmai de aceea un calendar editorial creat pentru 1 saptamana, 2 sau mai multe este un bun prilej sa faci mici ajustari textelor pe care le-ai scris in urma cu ceva timp.

De asemenea, poate iti vei da seama, la a doua privire, ca ai subiecte cu topicuri apropiate postate unul dupa celalalt si ca poate ar fi mai bine sa le intersectezi cu altele.

3. Cum creezi un calendar editorial

Exista cativa pasi generali prin care sa treci atunci cand incepi sa creezi un calendar editorial, iar pornind de la acestia il vei putea personaliza in functie de nevoi si de cum iti este mai usor de folosit.

3.1 Decide platformele

Complexitatea calendarului editorial depinde si de numarul platformelor si al canalelor pe care doresti sa iti ajunga continutul: atat de social media, cat si de presa sau media in general.

3.2 Uita-te peste continutul actual

Pentru a sti ce ai de imbunatatit cu ajutorul calendarului, trebuie mai intai sa faci un audit al continutului pe care l-ai postat pana acum, sa vezi ce a prins mai bine si ce mai putin bine si astfel vei avea un overview a ce sa folosesti pe mai departe.

3.3 Stabileste categoriile de baza

Odata ce te-ai uitat peste continutul din urma si ai decis care sunt platformele pe care vrei sa te concentrezi poti sa stabilesti care sunt categoriile de baza care vor aparea de acum inainte in calendarul tau editorial: de la blog posts, la postari in social media, campanii offline si online deopotriva.

3.4 Planifica ce si cand

Numele de calendar nu este ales la intamplare, ci mai degraba pentru ca inainte de a pune tot pe hartie incepi prin a agrea cat de des sa postezi sau sa iei o actiune si cand anume sa faci asta.

Poate ca la inceput va trebui sa treci printr-o faza de testare cu aceasta consistenta in postari, dar de indata ce vei gasi ritmul pe care il agreaza audienta ta, vei putea merge inainte cu acela.

3.5 Alege formatul

Asa cum spuneam, fiecare business este diferit, fiecare echipa este diferita si la fel si fiecare persoana.

Punctele de mai sus sunt toate guidelines generale in ceea ce priveste crearea unul calendar editorial. Taskul tau este sa gasesti formatul care sa ti se potriveasca – atat tie, cat si echipei daca faci parte dintr-una – si sa incepi sa ii dai o forma.

 

Articol scris de:

Victor Dulu

Owner @ 247Digital.Net