fbpx
Marketing

Marketing Automation – Definitie si beneficii pentru automatizarea proceselor de marketing

Marketing Automation sau automatizarea proceselor de marketing, reprezinta una dintre cele mai interesante laturi ale marketingului online si se refera la toate procesele de automatizarea existente pe un site/ magazin online, avand ca scop final vinderea unui produs sau serviciu si transformandu-i in ambasadorii brandului.

Nu trebuie sa uitam nici de planul de business despre care am discutat in articolele trecute. Astfel spus, Marketing Automation trebuie sa fie inclus si luat in calcul inca de la initierea planului de afaceri. Acesta te ajuta sa lucrezi mai eficient, oferind la un moment dat continut de calitate publicului tinta.

Marketing Automation integreaza marketing-ul conventional si marketing-ul digital intr-o  singura platforma.

Cum poate fi integrat Marketing Automation in campania generala de marketing ?

Cred ca fiecare om de agentie se confrunta in fiecare zi cu task-uri repetitive pe care la un moment dat ajunge sa le rezolve automat, acestea fiind primele si cele mai usoare procese de automatizare. In timp vei observa ca ai inceput sa lucrezi eficient, economisind timp.

Marketing Automation acopera o serie de activitati care in general sunt gestionate separat de diverse platforme sau aplicatii neintegrate printre acestea numaranduse:

  • E-mail marketing
  • Landing page
  • Scoring
  • Marketing Analytics
  • Integrare cu CRM
  • Social Media de marketing
  • Campanii de marketing

Cu ajutorul unor platforme specializate putem trimite clientilor sau viitorilor nostri clienti mesaje personalizate de tip calup in functie de tipul de client in parte si astfel  simplificam comunicarea cu clientul si totodata devenim mai eficienti.

De asemenea, cu ajutorul automatizarilor, putem crea legaturi intre diferitele canale prin care trec utilizatorii nostri. Avem nevoie doar de crearea unui mesaj personalizat pe tipologia clientului si pe nevoile sale.

De exemplu, poti crea campanii de atragere a clientilor la newsletter in randul fanilor brandului tau pe Facebook, Instagram, Tik Tok astfel creand noi oportunitati de email marketing pentru business.

Integreaza automatizarea in strategia ta de inbound marketing pentru a maximiza oportunitatile de conversie, in functie de obiectivele stabilite initial, atat la nivel de marketing, cat si de business, per ansamblu.

Pentru magazine online, Marketing Automation in email marketing iau si alte forme, care au legatura cu comportamentul de cumparare pe care il au clientii sau potentialii clienti. Multe dintre activitatile de automatizare in email marketing au scop tranzactional, functionalitati asigurate de majoritatea platformelor dedicate.

Principalele obiective ale automatizarii in E-commerce sunt:

  • Eficientizarea comunicarilor standard pentru crearea contului pe website, email de bun venit, confirmarea comenzilor
  • Fidelizarea clientilor – oferi discount-uri speciale anumitor categorii de clienti,
  • Recuperarea cosurilor abandonate – simple mesaje personalizate prin care le reamintesti clientilor ca li s-au pastrat produsele in cos si prin care ii inviti sa isi finalizeze comanda – trimise automat, desigur – poti recupera aproximativ 10% din totalul de cosuri abandonate.
  • Promovarea serviciilor – fie similare, fie complementare, fie de o valoare mai ridicata, care sa aduca un profit aditional business-ului tau.

Principalele avantaje daca Marketing Automation este facut corect:

  • Posibilitatea de a analiza si masura actiunile cu un raport de conversie si de a obtine un ROI mai bun.
  • Targetarea audientiei intr-un mod automat
  • Reducerea costului de achitizie
  • Cresterea cifrei de afaceri
  • Eficienta mai mare a activitatii de lead nurturing pe termen mediu si lung

Tu ce alte functii ai automatizat pentru vanzari mai mari sau clienti mai multumiti?

Articol scris de:

Victor Dulu

Owner @ 247Digital.Net