fbpx
Blog

Cum sa scrii un blog post de succes

Oricine face content writing stie ca la un moment dat, oricat de mult te straduiesti, ajungi intr-un impas – i se mai spune si writer’s block – in care cu greu aduni cuvintele si ti se pare ca nimic din ce ai scris nu are sens.

Dar exista si momentele in care esti in stare sa scrii fara oprire despre subiectul care te pasioneaza si toate merg struna.

Pentru momentele in care te simti ca in prima situatie iti dam sfaturi despre cum sa le depasesti, chiar daca trebuie sa lucrezi la asta inainte sa ajungi sa le traiesti.

Pasi catre un blog post de succes

Blog posturile de calitate pot sa fie scrise mai repede sau mai incet, in functie de stilul fiecaruia. Niciunul nu este de judecat. Iata pasii prin care sa treci sa ajungi sa le scrii pe cele care sunt de succes.

1. Pune pe foaie idei

Fa un tabel in care sa scrii idei de blog posts pornind de la produsul sau serviciul businessului tau; inspiratie din industrie; echipa.

Iata cateva idei de analiza a produsului sau a serviciului: cum rezolva el problemele celor care ajung la tine; de ce este mai bun decat cel al competitiei; cum li se va schimba viata dupa ce in achizitioneaza.

Apoi poti sa faci un research in legatura cu nevoile pe care publicul tau le are: poti cauta cuvintele cheie cele mai des intalnite in domeniu; poti intra pe diferite forumuri sa vezi ce intrebari se adreseaza acolo; pe grupuri de Facebook sau sa urmaresti hashtags pe Twitter si Instagram.

2. Fa research

Pentru a livra calitate cu ajutorul blog posturilor pe care le scrii trebuie sa faci un research bun ca sa fii pus la punct cu toate detaliile referitoare la subiect.

Iti doresti sa ai un material bazat atat pe nevoile publicului, cat si pe date care pot fi verificate pentru veridicitate.

3. 6 aspecte pe care sa le atingi cu un blog post

Atunci cand scrii un blog post trebuie sa incluzi urmatoarele aspecte pentru ca acesta sa fie citit de cat mai multi oameni:

  • simpatie: daca oamenii nu te plac este normal ca nu vor vrea sa citeasca nimic din ce scoti in lume; daca insa esti vulnerabil si iti spui povestea cu bune si rele, sansele sa le devii simpatic – tu si businessul tau – cresc.
  • credibilitate: cititorii trebuie sa te vada ca pe un expert in domeniu, iar aceasta credibilitate ti-o castigi mai degraba in timp, insa nu este ceva imposibil de realizat;
  • urgenta: trebuie sa ii faci sa inteleaga ca nu trebuie sa mai procastineze in legatura cu luarea unei decizii care le va imbunatati viata;
  • autoritatea o cresti la fel ca si credibilitatea si scrierile bazate pe date;
  • reciprocitatea este atunci cand esti atent la nevoile celor din jur, iar daca ei te recomanda, multumeste-te; daca ei iti arata cum se folosesc de produsul tau, da vestea mai departe;
  • autenticitatea este de fapt elementul care te diferentiaza de toti ceilalti: cine esti tu si cum este businessul tau e mai greu de egalat, oricat de mult incearca unii sa copieze.

4. Fa scheletul

Acum este momentul in care implementezi ceea ce ai invatat din randurile de mai sus. Pune in boxe sau in casti muzica ce te inspira si incepe sa schitezi scheletul textului.

Acesta trebuie sa aiba urmatoarea schema:

  • carligul prin care ii atragi sa citeasca – adica titlul;
  • introducerea;
  • corpul textului;
  • incheierea.

Da, este la fel ca si orice compunere pe care ai scris-o vreodata.

Titlul trebuie sa fie cel care atrage oamenii sa deschida un articol, insa nu trebuie sa ofere solutia. Daca acesta contine un numar, este si mai atractiv.

Idei de titluri:

  • breaking news;
  • liste;
  • o intrebare care nu da pace;
  • tips and tricks sau how-to;
  • ghiduri.

Introducerea trebuie sa fie si ea scurta si concisa, mai ales prima propozitie. Exprima problema despre care vorbesti in blog postul respectiv si expune solutii scurte pe care le-ai folosit chiar tu pentru a o rezolva.

5. Adauga valoare

Acum vei incepe sa scrii la corpul textului si este momentul pe care vei petrece cel mai mult timp. Pentru a avea un text cat mai bun trebuie sa tii cont de urmatoarele:

  • sa ai o balanta intre rational si emotional;
  • sa oferi o solutie usor de implementat pentru cei care ajung sa iti citeasca textul;
  • scoate-ti personalitatea la inaintare si cu asta ii vei castiga pe cititori.

6. Nu uita de call to action

Pentru incheiere trebuie neaparat sa nu uiti sa adaugi in call to action pe care doresti sa il faca cititorul: poate fi o achizitie, sa downloadeze un ebook cu idei sau sa participe intr-un experiment. Ideile sunt nelimitate, trebuie doar sa le pui in practica.

Idei de abordat:

  • scoate in evidenta ideea principala a blog postului;
  • spune-le de ce sa urmeze ceea ce le spui tu in call to action;
  • inspira-i, fii pozitiv si transmite-te un vibe bun;
  • intreaba-i ceva si incurajeaza-i sa iti raspunda in commenturi, astfel vei crea engagement.

Blog posturile nu trebuie sa fie o corvoada, iar programate din timp de vor salva din mari impasuri. Urmeaza pasii din acest articol si iti vei usura viata din acest punct de vedere!

Articol scris de:

Victor Dulu

Owner @ 247Digital.Net