fbpx
Blog Business Marketing

In house sau outsourcing cu bune si rele

In functie de statusul businessului tau, te-ai gandit deseori ce ti s-ar potrivi mai bine in diverse departamente: sa angajezi pe cineva full time sau part time, in functie de nevoi, sau mai bine sa apelezi la o agentie sau un freelancer care sa faca parte sau toata treaba.

In articolul de azi iti prezentam beneficiile si dezavantajele ambelor abordari, urmand ca tu sa iei decizia care ti se potriveste cel mai bine.

Ce inseamna in house

A angaja in house inseamna a avea o persoana desemnata dintr-un anume departament care sa se ocupe de munca ce ii este asignata. Acest lucru se aplica diverselor departamente. De cele mai multe ori, in partea incipienta a businessului, exista cate o singura persoana care se ocupa de un deparatament, urmand ca, pe masura ce afacerea creste, departamentele sa fie tot mai mari.

Avantajele in house

A avea pe cineva angajat full time in birou inseamna a avea o mai mare libertate in decizii si o rapiditate mai mare, pentru ca, de cele mai multe ori, propunerile sunt acceptate de o singura persoana si comunicarea este intre cel care le lanseaza si cel care le aproba.

Apoi, cei care sunt angajati direct cunosc cel mai bine compania, principiile si valorile dupa care aceasta se ghideaza si poate sa le dea mai departe usor.

Dezavantajele in house

Mai ales atunci cand departamentul este unul foarte mic, adica format dintr-o singura persoana, in momentul in care aceasta isi ia liber sau concediu de boala, cel mai probabil departamentul respectiv ramane descoperit.

Avand foarte multa treaba, singura persoana angajata pe un post poate ajunge usor la burnout – o boala tot mai des intalnita in ziua de azi – si va fi nevoita sa isi ia liber o perioada, departamentul ramanand tot descoperit.

Poate si sa devina foarte costisitor sa ai angajata o persoana in house, deoarece aceasta acumuleaza tot mai multa experienta si nevoile salariale vor fi tot mai mari. La fel se intampla si daca departamentul creste si nevoia de oameni la fel.

Ce inseamna outsourcing

Outsourcing este atunci cand angajezi pe cineva din afara, fie ca vorbim de o companie sau o agentie de digital sau un freelancer sa se ocupe de munca dintr-un anumit departament.

Avantajele outsourcingului

Unul dintre cele mai mari avantaje este acela ca orice firma externa va avea o echipa asignata tie, asa ca si daca cineva de acolo isi ia concediu, nu vei ramane descoperit din acest punct de vedere.

Pretul poate fi unul mult mai mic decat sa angajezi un intreg departament in cadrul firmei tale, pentru ca agentia nu se bazeaza pe un singur client, ci pe mai multi. Iar in momentul in care workloadul creste, ei vor mai face angajari pentru a se asigura ca totul merge ca pe roate in continuare.

Angajatii tai direct se vor putea concentra pe problemele importante ale firmei lasandu-le pe cele care nu sunt stringente in grija celor care fac outsource.

Dezavantajele outsouceuilui

Unei persoane din afara companiei ii va lua mai mult timp sa inteleaga pe deplin businessul, valorile si principiile acestuia. Insa nu este imposibil.

Comunicarea poate fi mai lenta, mai ales daca sediile nu sunt aproape, ci colaborarea are loc strict remote. Acest lucru se intampla deoarece face-to-face este mult mai usor sa iei decizii si sa faci brainstorming. Cu toate acestea, pandemia ne-a demonstrat ca si o astfel de colaborare poate avea loc si ca distanta nu mai este neaparat un impediment.

Acum ca stii care sunt beneficiile si dezavantajele fiecarei metode, este doar la latitudinea ta sa alegi ce ti se potriveste cel mai bine.

Articol scris de:

Victor Dulu

Owner @ 247Digital.Net