fbpx
Blog SEO

Optimizeaza partea de SEO a blogului

Puterea blogului nu a scazut niciodata in timp, ci, din contra, a crescut. Tocmai de aceea este deosebit de important sa acordam acestuia importanta pe care o are si sa ne asiguram ca partea de SEO este facuta ca la carte.

Atunci cand te gandesti la SEO pentru blog trebuie sa ai in minte doua scopuri:

  • ca motoarele de cautare inteleg continutul pe care il afisezi;
  • ca scrii continut adresat nevoilor pe care publicul tau tinta le are.

De ce nu trebuie sa iti faci mari probleme este ca nu vei reinventa roata, ci vei adapta tehnicile SEO de la restul paginilor de pe site la cea de blog.

Diferenta este ca atunci cand te ocupi de SEO pentru blog iti concentrezi atentia asupra continutului lung, informativ si care raspunde nevoilor publicului.

De ce este important SEO pentru blog

Stii prea bine ca partea de SEO dureaza pana sa isi faca efectul la adevarata sa valoare, insa iata care sunt avantajele pe care acesta ti le aduce in timp:

  • creste vizibilitatea in ceea ce priveste traficul organic;
  • te ajuta sa fii mai credibil in industrie;
  • creste autoritatea siteului in timp.

Metode de optimizare a continutului blogului prin SEO

Iata 6 metode prin care poti sa optimizezi continutul blogului in asa fel incat acesta sa te ajute in cele 3 puncte enumerate mai sus.

1. Identifica publicul tinta

Inainte sa incepi sa scrii continut pe blog trebuie sa stii pentru cine scrii. Iar aici sunt 2 etape prin care treci:

  • atunci cand ai creat businessul aveai in minte un avatar caruia urmeaza sa i te adresezi. Nu uita de acesta si pune la cale o strategie pentru el;
  • urmareste partea de analytics a siteului si a retelelor sociale pe care ai cont pentru ca acestea te vor ajuta cu date despre cei care interactioneaza cu continutul tau;
  • fii mereu in contact cu echipa de vanzari, pentru ca si ei au date importante legate de audienta.

2. Keyword research

Atunci cand spui SEO spui cuvinte cheie. Este deosebit de important sa le identifici pe acelea care sunt cele mai cautate de catre audienta ta si sa scrii continut bazandu-te pe ele.

Mai mult decat atat, poti sa alegi un grup de keywords din acelasi topic si pe baza lor sa creezi o serie de blog posts care aprofundeaza un subiect. Cu ajutorul acestei tehnici vei ”ataca” atat cuvinte cheie foarte cautate, cat si mai putin cautate.

3. Foloseste media

Iar cand spunem media ne referim la imagini, infografice, videouri sau orice alte elemente care ii vor ajuta pe cititori sa inteleaga mult mai bine subiectul blog postului.

Mai mult decat atat, cu ajutorul unui blog post poti sa ii directionezi pe cititori spre alte pagini ale siteului inserand linkuri interne pe cuvinte cheie.

4. Meta descrieri, titluri si linkuri

Aceste 3 elemente trebuie sa fie bine structurate deoarece ele sunt primele pe care oricine ajunge aproape sa dea click pe site dintr-o cautare organica le vede.

Titlu:

  • scurt;
  • la obiect;
  • unic.

Descriere meta:

  • ai grija la numarul caracterelor;
  • atentie la primele propozitii;
  • ai grija la competitie si la ce cuvinte cheie folosesc.

URL path – adica cuvintele care compun linkul, pe langa siteul de baza:

  • spune cititorului despre ce este pagina;
  • spune cititorului unde pe site se afla – pagina de produs, blog, contact etc;
  • include cel mai important cuvant cheie daca este posibil.

5. Mobile first

De cativa ani bun incoace Google penalizeaza siteurile care nu sunt mobile responsive atunci cand vine vorba de trafic. Tocmai de aceea este deosebit de important sa optimizezi aceasta parte a siteului prin design mai degraba decat sa creezi 2 URLuri diferite pentru desktop si mobil.

Cateva sfaturi:

  • nu folosi paragrafe lungi de text;
  • foloseste headers ca sa imparti textul si sa fie mai usor de citit;
  • foloseste fonturi usor de citit.

Acesti 5 pasi te vor ajuta sa ai un continut prietenos cu SEO si care sa iti aduca in timp satisfactiile muncii pe care ai investit-o.

 

Articol scris de:

Victor Dulu

Owner @ 247Digital.Net