fbpx
Blog Business

6 pasi in social media pentru businessuri mici

A avea un business la inceput inseamna o gramada de batai de cap, indiferent de domeniul in care activezi.

Este acel moment in care esti vrajit de cifre si crezi ca un numar mare de followers inseamna si un numar mare de clienti.

Acest lucru este insa unul gresit, deoarece cifrele sunt deseori inselatoare si ce conteaza cel mai mult este sa aduni in jurul tau o comunitate care sa iti fie alaturi si atunci cand iti e bine, insa si atunci cand ai nevoie de ajutor.

Social media poate sa fie un instrument bun pentru a creste vizibilitatea in online si trebuie sa te folosesti de el la adevarata sa putere.

Azi iti spunem 6 pasi pe care sa-i faci pentru a castiga vizibilitate si a crea o comunitate care sa interactioneze cu tine din toate punctele de vedere.

6 pasi in social media marketing

Inainte de a da drumul profilelor tale in marea lume a social media, tine minte urmatoarele lucruri:

  • trebuie sa investesti in comunitate – atat ca sa o creezi, cat si ca sa mentii legatura cu aceasta;

  • social media nu inseamna automat vanzari;

  • creeaza continut pentru targhetul tau.

1. Identifica ce functioneaza pentru ceilalti

Rareori reusesti sa ajungi sa creezi o afacere care nu are concurenta deloc. Tocmai de aceea este important sa urmaresti si sa identifici ce functioneaza pentru cei care deja au vechime in domeniul tau si cum interactioneaza ei cu audienta.

Facebook are un instrument care iti da posibilitatea sa urmaresti alte pagini si sa vezi performanta lor. Exista insa si alte tool-uri care integreaza mai multe retele sociale pe care sa le urmaresti.

Vezi ce hashtaguri folosesc sau ce tip de hashtaguri pentru a le putea crea si pe ale tale sau sa le folosesti pe cele deja existente.

La fel si cu tipul de continut: vezi care postari au cel mai mare engagement si inspira-te din ele. Nu copia insa cuvant cu cuvant, pentru ca asta se numeste furt intelectual.

Fie ca esti sau nu in punctul de a rula reclame, este important sa vezi de ce se folosesc atunci cand vine vorba despre publicitatea platita.

2. Strategie de continut

Avand in vedere informatiile pe care le-ai adunat in primul pas, poti sa treci la cel de-al doilea si anume: crearea unei strategii de continut.

Aici trebuie sa incluzi mai multe tipuri de continut si sa le creezi pe masura ce ai resursele necesare:

  • text;

  • imagini;

  • vieouri;

  • GIFuri;

  • articole pe blog;

  • testimoniale;

  • infografice;

  • ebookuri.

Include-le pe rand in strategia ta si vezi ce functioneaza mai bine pentru brandul tau. Se poate ca unele care au succes pentru altii, la tine sa prinda mai putin bine si sa nu merite sa investesti un buget mare in acelea.

Chiar daca este bine sa fii prezent pe mai multe retele sociale, este important sa te concentrezi mai ales pe una singura, poate pe doua si sa creezi mai mult continut pentru acestea, versus sa iti imparti resursele in mod egal pentru toate.

Scopul pentru care creezi continutul trebuie sa fie unul realist si mai ales masurabil.

Fa un brainstorming impreuna cu echipa si gasiti continutul pe care vreti sa il puneti in aplicare tinand cont de punctul numarul 1.

Un calendar al postarilor te va ajuta sa tii cont atat de ciclicitatea acestora, cat si de continutul pe care l-ai postat si urmeaza sa-l postezi, pentru a nu-l repeta.

3. Continut

Acum ca ai urmarit concurenta si ai facut strategia de continut, urmeaza sa pui in practica cele de mai sus.

Pe langa continutul prorpiu pe care urmeaza sa il creezi, mai ai si urmatoarele tipuri:

  • continut creat de comunitate – caruia sa ii dai share si pentru a-ti creste credibilitatea in ochii celor care inca nu au cumparat de la tine, insa planuiesc asta;

  • continut creat de angajati – pentru a scoate in evidenta atmosfera mediului de lucru;

  • sa refolosesti un continut care deja a functionat, insa updatat cu informatii noi/ relevante;

  • testimoniale de la clienti – lasate pe retelele sociale, motoare de cautare sau website;

  • colaborari cu formatori de opinie care au legatura cu domeniul in care activezi.

4. Distribuie continutul

Acum ca ai creat continut relevant pentru fiecare retea sociala in parte, urmeaza sa il distrubui.

Exista instrumente care iti permit sa faci acest lucru planificand de dinainte ce unde postezi si care iti spun si care sunt cele mai bune ore pentru fiecare retea sociala in parte.

Tine pentru inceput cont de acestea, iar daca rezultatele nu sunt cele asteptate, poti sa incepi sa diversifici atat orele, cat si tipul de continut si sa vezi ce si cand prinde mai bine.

5. Interactioneaza

Doar sa postezi continutul pe internet nu este indeajuns, trebuie si sa interactionezi cu cei care interactioneaza la randul lor cu tine.

Interactiunea inseamna grija pe care o ai pentru comunitate.

Nu intotdeauna insa o sa primesti doar mesaje si comentarii dragute, pentru ca persoanele sunt diferite si au felul lor de a reactiona in diverse situatii. Important este sa ii tratezi pe toti cu respect, chiar daca unii nu arata aceleasi sentimente fata de afacerea ta. Comportandu-te frumos cu ei vei demonstra valorile brandului indiferent de situatie.

6. Analizeaza rezultatele

Dupa ce ai pus in aplicare pasii de mai sus urmeaza sa analizezi rezultatele si sa vezi ce functioneaza mai bine si ce functioneaza mai putin bine.

In functie de acestia vei sti cu ce sa continui si pe ce sa iti focalizezi resursele de timp si de bani.

Nu uita insa: cea mai importanta din povestea social media este comunitatea!

Articol scris de:

Victor Dulu

Owner @ 247Digital.Net