fbpx
Blog Ecommerce

15 sfaturi pentru a castiga trafic pe site

Un site de e-commerce se bazeaza pe traficul de pe site pentru vanzari, iar acesta se poate obtine prin trafic platit sau trafic organic.

Traficul platit se intelege de la sine ca implica anumite costuri atat pentru strategie si implementare, cat si pentru reclamele efective.

Traficul organic insa vine cu beneficii care tin de reducerea anumitor costuri, acestea fiind nenecesare.

Uneori insa pare ca traficul organic este mai greu de obtinut, insa eforturi se depun in ambele cazuri, chiar daca diferite.

Asadar, iata cateva strategii pentru a creste traficul organic.

15 moduri in care poti sa cresti traficul organic catre site

Tine cont de acestea pentru inceput si vei vedea imbunatatiri de-a lungul timpului.

1. Refferal

Cu siguranta ai auzit deja de programele de refferal. Acestea presupun unele beneficii pentru membri comunitatii pe care o creezi in jurul brandului tau.

Astfel, tu le dai un link de pe site caruia sa ii faca reclama, iar parte din incasarile venite din vazari de pe linkul respectiv sa mearga catre cei care l-au dat mai departe.

Sau poti sa oferi celor care au cumparat deja un cod pe care sa il imparta cu prietenii si astfel fiecare dintre ei sa primeasca un anumit discount la umatoarea sesiune de shopping.

2. Blog

Da, blogul te poate ajuta la trafic.

Scriind articole prin care sa transmiti informatii de valore, dar si de vanzare in acelasi timp; folosind cuvinte cheie relevante atat pentru subiectul blog postului, cat si pentru industrie.

Este important sa ai constanta in ceea ce priveste continutul postat, chiar daca angajezi pe cineva sa se ocupe de asta pentru tine, cum ar fi o agentie de digital.

3. Imbunatateste experienta cu siteul

A crea o experienta placuta pentru userii care ajung pe site conteaza extrem de mult atunci cand vine vorba despre trafic.

Asa ca asigura-te ca siteul tau este mobile friendly, ca are puse la punct core web vitals si ca ofera celor care ajung la ei o experienta placuta.

4. Construieste o baza de date

Email marketingul este una dintre principalele surse de trafic organic si de vanzari in acelasi timp.

De aceea este important sa aduni o baza de date legala – adica userii sa isi dea consimtamantul sa primeasca informatii de la tine – si apoi sa le trimiti newslettere care contin informatii de care au nevoie si care sa le aduca un plus valoare.

5. Retargheting

Ai deja formata baza de date si acum vrei sa ajungi la cei care cu siguranta au ajuns la tine pe site, au avut intentia de a cumpara, insa un factor anume – pe care uneori nu ai cum sa il cunosti – i-a impiedicat sa duca la sfarsit procesul de achizitie.

Tocmai de aceea este bine sa le trimiti newslettere in care sa le dai un reminder despre actiunea pe care au inceput-o, despre produsele tale si motive pentru care sa cumpere de la tine versus concurenta.

6. Call to actions

Testeaza sa vezi ce call to action prinde cel mai bine la public si apoi foloseste-te de acel stil pentru a atrage clientii spre tine si pentru a-i face sa cumpere produsele sau serviciile tale.

Fa-le scurte si la subiect; plaseaza-le in locuri strategice; trimite-le spre pagini speciale si oferte.

Astfel vei putea sa atragi mai multi oameni pe site si sa ai vanzari mai multe in acelasi timp!

7. Procesul de checkout

Multe persoane abandoneaza cosurile in timpul procesului de check-out deoarece acesta este dificil si trebuie mereu sa mai adauge cate o informatie, ceea ce da o nota in plus de frustrare.

Pune toate informatiila la vedere si arata toate taxele pe care le au de platit din prima, sa nu se trezeasca cu cine stie ce surprize la ultimul pas; daca nu doresc sa isi faca un cont pe siteul tau, atunci da-le posibilitatea sa plateasca chiar si fara acesta. Sa scazi numarul de clickuri pe care trebuie sa le dea in acest proces este din nou un punct in plus pe care sa il aduci si sa le salvezi timp.

8. Program de recompense

Oamenilor le plac lucurile gratis. Asa ca ce modalitate mai buna decat sa aduci oamenii pe site dandu-le un discount exclusivist cu diverse ocazii: la prima comanda, la recomandarea unui prieten, la a treia comanda sau la aniversarea a un an de la prima comanda etc.

Motive pentru care sa iti recompensezi cumparatorii sunt o multime, asa ca gaseste-le pe cele care ti se potrivesc si li se potrivesc si pune-le in practica.

9. Linkuri interne

Atat pe homepage, cat si pe blog si pe paginile produsului trebuie sa introduci linkuri de pe alte pagini care au legatura cu informatiile afisate.

Daca ai o pagina de produs despre care ai scris un blog post, insereaza articolul in pagina respectiva; daca ai un landing page poti sa trimiti de pe acesta pe alte pagini de pe site.

10. Social media

Daca ai profile pe retelele sociale, atunci este neaparat necesar sa postezi updates cel putin o data pe saptamana.

Fa acest lucru pentru ca lumea sa stie ca businessul tau inca mai exista.

Desigur, ideal este sa ai cateva postari pe saptamana si mai ales reviewuri de la clienti. 91% dintre cei care vor sa faca o achizitie citesc testimoniale si se lasa influentati de ceea ce vad acolo.

11. Paginile de produs

De obicei pe paginile de produs sunt scrise functionalitatile acestora si mai putin beneficiile pe care le ofera.

Schimba aceasta cutuma si scoate in evidenta felul in care produsul respectiv poate sa imbunatateasca viata userilor. Acestia isi vor putea da seama mult mai usor ca au nevoie de el si decizia de cumparare va fi mult mai rapida.

12. Continut de la utilizatori

Oriunde reusesti pe site sau in social media sa postezi continut pe care l-ai primit de la clienti, in care sa arati cum se folosesc ei de produsele tale si cat de mult ii ajuta in viata, fa-o.

Cele mai bune testimoniale acestea sunt si merita sa fie vazute de cat mai multe lume!

13. Intelege publicul tinta

Cea mai buna metoda de a avea mai mult trafic este aceea de a-ti intelege publicul tinta si de a crea continut pentru acesta.

Ai o multime de modalitati in care sa afli cine sunt cei carora li se potriveste continutul tau si la ce se asteapta de la tine.

14. Urgenta

Daca le spui oamenilor ca un produs mai are putine bucati in stoc sau ca o anumita promotie se termina in cateva ore, ai sanse mari ca acestia sa faca o achizitie bazata pe acest simt al urgentei.

15. Upselling

Upselling este tehnica de vanzare prin care poti sa vinzi mai mult daca urmezi urmatorii pasi:

  • sa pui produse care au legatura cu cel la care utilizatorii se uita;

  • sa sugerezi anumite produse complementare in timpul procesului de check out;

  • sa oferi transport gratuit peste o anumita suma care iti e confortabila.

Aceste 15 strategii te vor ajuta sa generezi atat trafic pe site, cat si mai multe vanzari daca le pui in practica.

Articol scris de:

Victor Dulu

Owner @ 247Digital.Net