fbpx
Blog

8 trucuri la care sa apelezi daca esti social media manager

Orice social media manager din lumea aceasta si-a dorit la un moment dat sa isi inchida profilul pe toate retelele sociale si sa aiba parte de liniste macar pentru cateva ore.

Fie ca esti introvert sau extrovert, aceste momente te ajung din urma si simti nevoia sa iei o pauza.

Tocmai de aceea iti vom da 8 sfaturi despre cum sa faci sa nu stai mereu cu ochii pe deviceuri si cu gandul ca ti-a mai aparut o notificare sau ca trebuie sa faci o postare si daca uiti de ea e rau.

Mai mult decat atat, toata aceasta dependenta de deviceuri poate sa ne faca rau la un moment dat din punct de vedere mental si acest lucru poate sa aiba consecinte pe termen lung.

8 sfaturi de social media

Ia-le in seama pe cele care ti se potrivesc si pe cate ti se potrivesc.

1. Analizeaza continutul

Nu tot ceea ce vezi pe internet are ce sa caute acolo si la fel nici tot ce-ti trece prin cap, oricat de geniala ti s-ar parea ideea.

Adu laolalta mai multe persoane din echipa, puneti idei pe hartie; apoi stergeti din ele si dezvolzati-le pe cele care au ramas.

O sesiune de brainstorming din cand in cand poate doar sa iti faca bine si sa auzi si pareri ”din afara”, chiar daca sunt tot din interiorul companiei.

2. Creeaza un calendar

Social media se bazeaza pe strategii si pe calendare. Asa ca este mai mult decat necesar sa ai un calendar editorial. Acesta poate sa cuprinda atat ideile tale, cat si pe cele de la sesiunile de brainstormingul despre care vorbeam mai sus.

Acesta te ajuta si sa tii cont de ce ai postat deja si sa nu repeti informatia daca acest lucru nu este inclus in strategie.

Stiind cand si unde sunt planificate postarile, insa daca se intampla ceva interesant in lume sau cu afacerea ta, poti sa postezi spontan, fara sa incarci paginile mai tare decat de obicei.

3. Planifica postarile

Strict legata de calendar este si partea de planificare a postarilor.

Exista atat tooluri native ale aplicatiilor, cat si third party apps care te ajuta sa postezi din timp continutul unei campanii sau cel pe care l-ai pus in calendarul editorial si astfel vei putea sta linistit ca tot ceea ce era planificat este si publicat si ca nu ai uitat nicio postare importanta.

4. Alege pe cine sa urmaresti

Acest lucru se aplica atat in viata personala, de zi cu zi, cat si in cea profesionala.

Poti sa alegi sa urmaresti alte businessuri sau persoane din domeniul tau, insa daca tu consideri ca acestea nu impartasesc informatiile de care ai nevoie sau care te ajuta, atunci poti sa le dai unfollow in doar cativa pasi.

5. Gaseste platforma pe care sa te concentrezi

Doar pentru ca unele branduri sunt prezente pe toate platformele sociale nu inseamna ca trebuie sa faci si tu la fel.

Este deosebit de important sa identifici unde se afla publicul tau targhet si sa mergi spre ei in acea directie.

De exemplu, degeaba este TikTok acum super la moda, daca profilul businessului tau nu se potriveste acestei platforme. Vei pierde timp si resurse pretioase concentrandu-te pe aceasta in loc de LinkedIn, de exemplu.

6. Urmareste metricile

Partea de analytics de la fiecare retea sociala are un rol deosebit de important si trebuie sa o urmaresti mereu pentru a-ti da seama ce functioneaza bine sau ce functioneaza mai putin bine si ar trebui sa schimbi.

7. Comentariile

Comentariile sunt uneori usor de moderat, alte ori mai greu. Internetul, fiind un loc cat de cat liber, da ocazia oricui sa se exprime.

Ca si in viata reala, cu unele persoane vei reusi sa comunici usor, pe cand cu altele, mai greu. Oricare ar fi situatia, poti sa duci mereu conversatia in privat, unde probabil si atitudinea celui cu care discuti se schimba.

8. Ia-ti un ajutor

Este normal ca din cand in cat sa te simti overhelmed si sa ai nevoie de un ajutor. Chiar daca aceste momente nu sunt ideale, sunt foarte greu de ocolit.

De aceea tine cont sa ai mereu langa tine o persoana care sa te sfatuiasca, care sa iti ia locul in caz de nevoie.

Urmand aceste 8 sfaturi sau parte din ele te vei putea detasa macar putin de job si sa iti automatizezi unele procese pentru a-ti usura munca pe termen lung.

Articol scris de:

Victor Dulu

Owner @ 247Digital.Net